چکیده:
در این مطالعه مروری نقلی، شواهد مفیدی از نقش علوم رفتاری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا ارائه میشود. ما در این مقاله جامع و میانرشتهای، پنج موضوع را بررسی کردهایم: شستن دستها، دست زدن به صورت، قرنطینه کردن خود، همکاری با دیگران در اجرای یک رفتار جمعی و واکنش به اطلاعرسانی در مورد بحران. در این زمینه، بیش از 100 مقاله مرتبط مورد تحلیل واقع شدند. نتایج این پژوهش نشان داد مداخلات رفتاری در تقویت شستوشوی دستها موثر هستند اما در کاهش میزان دست زدن به صورت تاثیری ندارند؛ حمایتهای اجتماعی و برنامههای رفتاری، اثرات روانی منفی قرنطینه را کاهش میدهند، و به این ترتیب، عدم تمایل مردم به قرنطینه شدن را کم میکنند؛ گفتوگوی زیاد در مورد «بهترین چیز برای همه»، هویت گروهی قوی و نیز پذیرش اجتماعی انطباق با شرایط جدید در تقویت رفتار کمک به دیگران نقش دارند؛ مولفههای ارتباطات و اطلاعرسانی موثر بحران عبارتند از سرعت، صداقت، اعتبار، همدلی و ترویج رفتارهای فردی مفید؛ و در نهایت، بهترین راه برای بیان میزان خطر این است که طیفی از آمار و ارقام را ارائه دهیم و با اطمینان کامل آمار را بیان نکنیم (زیرا مشخص کردن یک بازه حداکثری ممکن است ادراک عمومی را دچار سوءتعبیر کند). یافتههای این مطالعه نهتنها برای دولت و مسئولان بهداشت عمومی، بلکه برای سازمانها و جوامع نیز مفید خواهد بود.
This article is a Farsi language translation of an English language article published in the Journal of Behavioral Public Administration [https://journal-bpa.org/index.php/jbpa/article/view/147] by Lunn et al. (2020) under a CC BY 4.0 license [https://creativecommons.org/licenses/by/4.0]
This rapid, narrative review summarizes useful evidence from behavioral science for fighting the COVID-19 outbreak. We undertook an extensive, multi-disciplinary literature search covering five issues: handwashing, face touching, self-isolation, public-spirited behavior, and responses to crisis communication. The search identified more than 100 relevant papers. We find effective behavioral interventions to increase handwashing, but not to reduce face touching. Social supports and behavioral plans can reduce the negative psychological effects of isolation, potentially reducing the disincentive to isolate. Public-spirited behavior is more likely with frequent communication of what is “best for all”, strong group identity, and social disapproval of noncompliance. Effective crisis communication involves speed, honesty, credibility, empathy, and promoting useful individual actions. Risks are probably best communicated through numbers, with ranges to describe uncertainty – simply stating a maximum may bias public perception. The findings aim to be useful not only for government and public health authorities, but for organizations and communities.
خلاصه ماشینی:
We undertook an رشته اي، پنج موضوع را بررسي کرده ايم : شستن دست ها، دست زدن به extensive, multi-disciplinary literature search قرنطينه کردن خود، همکاري با ديگران در اجراي يک رفتار covering five issues: handwashing, face صورت ،touching, self-isolation, public-spirited جمعي و واکنش به اطلاع رساني در مورد بحران .
برنامه هاي رفتاري، اثرات رواني منفي قرنطينه را کاهش ميدهند، و به Social supports and behavioral plans can reduce اين ترتيب ، عدم تمايل مردم به قرنطينه شدن را کم ميکنند؛ گفت وگوي the negative psychological effects of isolation, potentially reducing the disincentive to isolate.
زياد در مورد «بهترين چيز براي همه »، هويت گروهي قوي و نيز پذيرش Public-spirited behavior is more likely with اجتماعي انطباق با شرايط جديد در تقويت رفتار کمک به ديگران نقش best for“frequent communication of what is دارند؛ مولفه هاي ارتباطات و اطلاع رساني موثر بحران عبارتند از سرعت ، strong group identity, and social ,all”صداقت ، اعتبار، همدلي و ترويج رفتارهاي فردي مفيد؛ و در نهايت ، disapproval of noncompliance.
ويروس کرونا، علوم رفتاري، مرور نقلي، مداخلات ، government and public health authorities, but سياست گذاري عمومي Keywords: COVID-19, Behavioral science, Narrative review, Interventions, Public Policy نوع مقاله :مروري سيستماتيک دريافت : خرداد٩٩ پذيرش : خرداد٩٩ ويرايش نهايي : خرداد٩٩ ١.
اخيرا مقاله اي مفيد و منسجم در نشريه Journal of Behavioral Public Administration به چاپ رسيده که در آن ظرفيت هاي علوم رفتاري جهت مقابله با بيماري کرونا مرور و بررسي شده است .
Legacy and social media respectively influence risk perceptions and protective behaviors during emerging health threats: A multi-wave analysis of communications on Zika virus cases.