خلاصه ماشینی:
"هنگام کار با این دوربین،عکاس برای کانونی کردن تصویر یک پارچه مشکی بر سر میکشد و تصویر به شکل وارونه بر (به تصویر صفحه مراجعه شود) روی شیشهء مات تشکیل میشود.
اما دو دستیار اودن که یکی پشت دوربین قرار داشت و فیلمدانهای حاوی فیلم تخت 10*8 اینچ را روی دوربین سوار میکرد و یکی در کنار لنز بود و مسؤولیت کنترل دیافراگم را داشت، باعث میشدند او با سرعتی شگفتانگیز کار کند.
اودن طبق سنت نقاشان سیار پرتره که در مستعمرات کار میکردند یا شبیه به عکاسان قرن نوزدهم که در سر حدات به عکاسی میپرداختند تمام شهرها،نمایشگاهها،بازارها، مراکز دامداری و خرمنکوبی،اردوگاههای معدنچیان و مکانهای حفاری را جستجو کرد.
من برای انجام امور تحقیقی پروژه و (به تصویر صفحه مراجعه شود) یافتن امکانات عکاسی توسط اودن و موزه آمون کارتر استخدام شده بودم.
او تصویری را که نمای درشت صورت او بود و با کانونی شدن خودکار دوربین پولاروید تاب برداشته (به تصویر صفحه مراجعه شود) و تیره شدن بود انتخاب کرد و گفت:آیا این به من شباهت ندارد؟من حس میکنم این بهترین عکس من است.
او انواع متفاوت خالکوبیهایش را شرح میداد و در مورد یکی از آنها که بیش از همه باعث افتخارش بود میگفت: «من این مرد اسطورهای را خیلی دوست دارم.
در 1979 در آستین چاک(چهل مایلی شرق مرکز ایالت)استفاده از تکنیکهای زلزلهای برای جابهجا کردن نفتی که در شکستگی سنگ آهک محبوس شده بود باعث گرمی بازار نفت تکزاس شد و کرایت81(مجتمع کشاورزی گیدینگز)به مرکز تجاری و مسکونی تشکل آستین چاک تبدیل کرد."