Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی تداوم تفکر است

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(16 صفحه - از 421 تا 436)

خلاصه ماشینی:

"قسمتی از کارنامه دوران آهنگ‌سازی مشایخی به‌ شرح زیر است: کنسرتو برای ارکستر اپوس 2 اتریش 1962 سمفونی شماره 1 اپوس 7 آلمان 1962(سمفونی برای سازهای زهی) شور هلند 1968 بوف کور ایران 1968 گسترش شماره 5 ایران 1973(اثری در بزرگداشت نیما یوشیج) ما باغ‌های نیشابور را هرگز نخواهیم دید اپوس 56 آمریکا(1977) سمفونی شماره 2 آمریکا 1977(سمفونی تهران) سمفونی شماره 3 اپوس 76 آمریکا 1979(یک سمفونی قدیمی برای کامپیوتر) کنسرتو برای ویولن و ارکستر اپوس 96 آمریکا 1988 سمفونی شماره 4 داستان‌های کوتاه برای پیانو اپوس 106 تهران 1993 نامه‌ها برای پیانو اپوس 110 تهران سمفونی شماره 5 اپوس 112(ایرانی) کنسرتو برای کلارینت کنسرتو برای پیانو کنسرتو برای کنتراباس کنسرتو برای فلوت قطعه‌های موزارمن-مالرمن تناقضات شماره 1،2و 3 کوارتت‌های زهی سونات‌های ویولن،کلارینت،فلوت و غیره از آثار الکترونیک: گسترش‌های شماره 2 و 3 آبستراکسیوهای 1 و 2 آبستراکسیون به طرف شرق از آثار کامپیوتری: دشتی و صبا همایون زیباشناسی کامپیوتر میترا هنگامی که در سال‌های 1955،58 و 60 آهنگ‌سازان در جستجوی کشف راه‌های تازه‌ای،برای‌ بیان جدید خود بودند،کامپیوتر در جهت گسترش علمی‌ موسیقی و پشتوانه قدرتمند تفکر مدرن،راه خود را به سوی دنیای اصوات باز کرد. اما با کمال تأسف، الگوی خودکفایی سرمایه‌داری در تمام دنیا نفوذ کرده و اثر گذاشته است!سازمان‌های به اصطلاح فرهنگی، ارکسترهایی را طلب می‌کنند که پول خودشان را دربیاورند و به اصطلاح خودکفا باشند!زیرا اگر شما بتوانید آثاری را به وجود بیاورید،که هم خوب باشد و هم به مسئلهء مالی کمک کند،به‌نظرم بسیار مطلوب‌ است،اما این به مدینه فاضله می‌ماند چون پول‌ساز بودن‌ صرف به فاجعه فرهنگی منجر می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.