خلاصه ماشینی:
وضعیت چهار مقوله مهم (S,W,O,T) بازار سنگ در ایران به شرح زیر است: نقاط قوت،مزیتها و توانمندیها 1-فراوانی ذخایر 2-تنوع ذخایر 3-نیروی کار ارزان 4-انرژی ارزان 5-هزینههای حمل ارزان 6-موقعیت جغرافیایی مناسب صادرات 7-رشد تقاضای مصالح ساختمانی در ایران 8-سودآور بودن فعالیتهای ساختمانی در ایران نقاط ضعف،کاستیها و مشکلات 1-عقبماندگی تکنولوژی استخراج و بهرهبرداری سنتی 2-ضایعات بالا و افزایش قیمت 3-عدم رعایت استانداردهای BS و ATSM 4-ضعف تحقیقات بازار 5-ضعف بستهبندی 6-فقدان مشتریگرایی 7-ضعف بنیه مالی کارگاههای فرآوری فرصتها،شانسها و امیدهای آینده 1-رونق فعالیتهای عمرانی و ساختمانی 2-تداوم روند رشد تقاضای داخلی 3-دستیابی به تکنولوژیهای جدید استخراج و فرآوری تهدیدها،خطرها و چشماندازهای ناامیدکننده 1-رقبای قوی،فعال،خوشنام و ارزان در سطح جهانی 2-صنایع جانشین مانند کاشی،شیشه،موزائیک،پارکت،اسلبهای بتونی،نمای آلومینیومی 3-قوانین تجاری غیر شفاف و ناپایدار 4-محاصرهها و تحریمها طراحی استراتژیها استراتژی،یعنی مسیر منتهی به هدف،برای طراحی استراتژی یا مسیری که بنگاه اقتصادی فعال در رشته سنگهای تزئینی و نما را به هدف برساند، باید ابتدا اهداف را مشخص کرد.
آمیخته جدید بازاریابی: 1-کالا(کیفیت،ابعاد،زمان تحویل،نام) 2-قیمت(خردهفروشی،عمدهفروشی،تخفیفها) 3-تبلیغات و اطلاعرسانی 4-روابط عمومی و ایجاد رابطه عاطفی با مشتری 5-بستهبندی و شکل ظاهری(رنگ،طرح و جلوههای ظاهری) 6-رقابت و نیروهای حاکم بر بازار 7-مشارکت فکری با مشتری و عوامل توزیع 8-تعقیب کالا تا مقصد و پویایی تحقیقات 9-خدمات 10-فرآیندها و نحوه تولید و طراحی محصول ارائه راه کار در مورد عناصر آمیخته بازاریابی محصول: 1-محصولات سنگ تزئینی ایران با توجه به حضور رقبایی مانند ایتالیا و اسپانیا که از نظر کیفیت بسیار ممتازند،باید در نهایت زیبایی،فقدان عیب و نقص وبا رعایت استانداردهای معتبر دنیا عرضه شود.