خلاصه ماشینی:
"در بخش کالاهای مصرفی، عواملی چون صنعتی شدن اولیه بریتانیا،سطح بالای فرهنگ و تحصیلات، افزایش درآمد و انباشت ثروت با سرعت زیاد،همگی موجب شدند که بریتانیا به عنوان بازاری مهم برای بسیاری از کالاها و خدمات پیشرفته تبدیل شود.
در بخش کالاهای صنعتی وجود مزیت ملی در دامنه وسیعی از صنایع به تقاضای پیشرفته برای بسیاری از محصولات و خدماتی منجر شد که آنها مصرف میکردند.
بریتانیا مزیت خود را در این صنایع حفظ کرده و اغلب تغییرات فنآوری آن،چنان قابلملاحظه نبوده که به تازه واردان قدرت غلبه بر بنگاههای بریتانیایی را دهد؛بهویژه در مورد کالاهای نهایی که حساسیت قیمتی ندارند و خریداران روشهای سنتی را با ارزش میدانند.
برای مثال بسیاری از صنایع کارخانهای بریتانیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته از فرآیند فنآوری و تمایل به سرمایهگذاری در کارخانهها و تجهیزات جدید عقب افتادهاند.
موقعیت قابلملاحظه بریتانیا در خدمات مالی(برای مثال در بازرگانی،مدیریت سرمایهگذاری،بیمه و بخشی از صنعت بانکداری)در شهر متمرکز شده و همراه با آن صنایع بیشمار مرتبط و پشتیبانیکننده به وجود آمده است،نظیر خدمات اطلاعرسانی و ارتباطات (نظیر رویتر)،مجلات مالی و انتشارات،روزنامههای ملی،خدمات حقوقی و تبلیغات مالی و روابط عمومی.
چنین صنایعی(کالاها و خدمات مصرفی،امور مالی،اطلاعات،خدمات عمومی تجارت و سایر موارد)که بسیاری از آنها در اطراف لندن متمرکز شدهاند به جدول(3)-پنجاه صنعت بریتانیا برحسب سهم صادرات جهانی 1985 (به تصویر صفحه مراجعه شود) نحوی زنده آثار خود تقویتکننده تمرکز جغرافیایی را به نمایش میگذارند.
خصوصیسازی در برخی صنایع نظیر ارتباطات و نیروگاههای الکتریکی،رقابتی بیشتر به وجود آورده است و سایر صنایع نظیر خدمات مالی،مقرراتزدایی و رقابت را افزایش داده که به نفع مزیت رقابتی بریتانیا تمام خواهد شد."