چکیده:
این مطلب قسمت سوم کتاب چگونه ارتباط موثر برقرار کنیم که به زبانی ساده و شیوا و با استناد به شواهد مختلف فنون زیبا و شیوا ، موثر و نافذ سخن گفتن را به بحث گذاشته است.
خلاصه ماشینی:
"بله خیر **آیا شما شوخطبع هستید؟آیا با خودتان هم شوخی میکنید؟ **آیا میدانید چند درصد افراد میتوانند خوب لطیفه بگویند؟ **آیا در طول هفته بیش از دو بار لطیفه تعریف میکنید؟ **آیا هنگامی که دیگران با شما هستند،میل دارند بخندند؟ **آیا میدانید چه چیزی باعث خنده شما میشود؟ اهداف رفتاری با استفاده از طنز،بین خود و شنوندگان رابطه برقرار کنید تا آنها از مصاحبت با شما لذت بیشتری ببرند.
«پاسکال» چگونه به نظر میرسید؟ فهرست بازنگری بله خیر **آیا هنگامی که برای عده کمی از افراد سخنرانی میکنید، احساس راحتی میکنید؟اگر تعداد افراد زیاد باشد چطور؟هنگام مذاکرات رودررو چطور؟ **آیا میدانید در کدام یک از چهار مرحله سخنوری قرار دارید؟ **آیا میدانید در ارتباط لا دیگران،هنگامی که دچار فشار عصبی میشوید،دچار چه تغییرات رفتاری میشوید؟ **آیا میتوانید سه تا از قویترین مهارتهای خود را در ارتباط برقرار کردن نام ببرید؟ **آیا میتوانید سه مورد از ضعیفترینها را نیز نام ببرید؟ **آیا میتوانید فهرستی از نقاط ضعف و قوت خود بنویسید؟ اهداف رفتاری برای اینکه در تمام شرایط ارتباطی،تواناییهای خود را درک و از آن استفاده کنید و تمام ضعفهای خود را به نقاط قوت مبدل کنید،برای «اصلت داشتن»اهمیت قایل شوید.
تمرین برای آگاهی و افزایش مهارت فهرست نه مهارتی را که پیشتر ذکر شد به پنج نفر مختلف نشان دهید و از آنها بخواهید که نقاط قوت و ضعف شما را به ترتیب درجهبندی کنند.
پرسشنامه راهنما برداشت کلی عالی خوب نیاز به تمرین دارد پیشنهادات: جلوه ظاهری شور و اشتیاق حالت طرز بیان محتوا شروع (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشارکت شنوندگان تجسمها مثالها/نقلقولها زبان نامفهوم(فنی) خاتمه مهارت در ارائه مطالب ارتباط چشمی حالت طبیعی زبان غیرکلامی مکثها صدا حرکات طبیعی طنز کمکهای بصری خلاصه مهارتهای موثر در ارتباط دو جانبه 1-ارتباط چشمی موثر برای ایجاد ارتباط چشمی موثر یاد بگیرید چگون صمیمانه و پایدار به طرف مقابل نگاه کنید."