خلاصه ماشینی:
در این راهبرد بعضا تولیدکنندگان بزرگ حاضر میشوند به منظور جلب نظر مشتریان بیشتر،درج علامت تجاری فروشگاههای زنجیرهای معتبر اما محدود به جغرافیایی خاص را روی محصولات خود قبول کنند و در مواردی شرکتهای زنجیرهای بزرگ درج نام خود روی محصولات شرکتهای کوچک تولیدی را میپذیرند در کادر 2:امتیازها و ویژگیهای فروشگاههای زنجیرهای با فنآوری نوین3 1-حذف واسطههای غیر ضروری میان تولیدکننده و مصرفکننده، 2-جلوگیری از توسعه بیرویه واحدهای تجاری در فضاهای غیر تجاری، 3-صرفهجویی در وقت خریداران جهت تسریع تأمین مایحتاج عمومی و ضروری، 4-صرفهجویی در تجهیزات توزیع و استفاده بهینه از نیروهای خدماتی از طریق تمرکز توزیع کالا، 5-بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرتهای درون شهری غیر ضروری، 6-کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسائط نقلیه(کاهش سفرها شهری)، 7-ایجاد آرامش کافی برای مراجعین هنگام خرید، 8-جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد، 9-بالا بودن کیفیت بستهبندی،انبارداری و عرضه کالا،متناسب با نیاز خریداران، 10-امکان ارائه کالا و خدمات در طول شبانهروز، 11-کاهش گردش نقدینگی با استفاده از کارت اعتباری، 12-توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کردن کالاهای تولید داخلی و استفاده از بارکد ملی، 13-تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری با توجه به یکسان بودن قیمت انواع کالاهای عرضه شده در کلیه شعب واحد زنجیرهای مرتبط، 14-کاهش هزینههای مبادلاتی، 15-تغییر در عادت خرید و سلیقه مصرفکنندگان، 16-خرید ناگهانی و برنامهریزی نشده یا خرید برمبنای خلق لحظهای تقاضا در موقع رؤیت کالا، 17-بهینهسازی رفتارهای اجتماعی با تعییت قیمت مقطوع و قابل اطمینان، 18-انجام خریدهای یکجا با تنوع بخشیدن به اقلام کالا، 19-امکان استفاده و بکارگیری روشهای نوین و فنآوری مدرن نظیر کارتهای اعتباری،بنهای اعتباری،خریدهای تلفنی و استفاده از پارکینگ مناسب، 20-تقلیل تجهیزات توزین و توزیع در مقیاس کلان، 21-برخورداری از تشکیلاتی قابل انعطاف و نظام تأمین کالای قدرتمند، 22-اولویت بر سرمایهگذاری در عمدهفروشی و خریدهای عمده، 23-استفاده بجا از تجارت خارجی برای ارتقاء سودآوری، 24-انجام خدمات و فعالیتهای اقتصادی جنبی به منظور ارتقاء سودآوری، 25-ایجاد امکانهای هدایت و برنامهریزی و نظارت بر توزیع در اقتصاد کلان و به نمایندگی از دولت، 26-استفادۀ مناسب از حمایتهای دولتی به منظور فوق و اطلاعرسانی متقابل به دولت در مورد عرضه و تقاضا و قیمت کالا(جریان اطلاعات)، 27-کاهش سطح توزیع و مشخص بودن مسیر توزیع، 28-کاهش زمان بین تولید تا توزیع، 29-کاهش زمان بین توزیع تا مصرف، 30-امکان اعمال نظارت سریع،دقیق و گسترده دولت در کار مجموعهای از این فروشگاهها و در نتیجه امکان اعمال سیاستهای تنظیم بازار.