Skip to main content
فهرست مقالات

مقدمه ای بر آغاز سینمای تجربی در اروپا

(6 صفحه - از 214 تا 219)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ، سینمای تجربی ، آغاز سینمای تجربی در اروپا ، سوررئالیست ، سینمای تجاری و فیلمهای عوام‌پسند ، ساخت ، ژان ، نقاش ، فیلمساز ، ساختن فیلم

خلاصه ماشینی:

"این افراد عبارت بودند از:«آیورمانتاگ»،«آدرین برونل»، (به تصویر صفحه مراجعه شود) «آلبرتو کاوالکانتی»و«تارولد دیکنسن» «مارسل لربیه»در فرانسه پس از پایان جنگ جهانی دوم فیلمی را بنام«خانۀ بزرگ»(1920) ساخت که اقتباس از داستانی به قلم«بالزاک» بود. «ژان رنوار»فیلمساز دیگر فرانسوی با ساختن فیلم معروف«نانا»(1926)که از داستانی به قلم«امیل زولا»گرفته شده بود،چهارچوب داستانی را وارد سینمای تجربی کرد. فیلم بعدی‌اش «اماک باکیا»یک اثر سوررئالیستی بود که با مجموعۀ نماهای نامربوط از غلات،گلهای (به تصویر صفحه مراجعه شود)متحرک،قلمهای نقاش،شعاع‌های نور تشکیل شده بود. سینمای تجربی و پیشرو در فرانسه، همانطور که در خصوص آثار«ابل گانس»، (به تصویر صفحه مراجعه شود) «دولاک»،«اپستاین»،«لربیه»،«رنوار»و بالاخره«آلبرتوکاوالکانتی»اشاره رفت،مدیون مکتب نقاشی امپرسیونیستی است. از سال 1925 تا 1930،سینمای خالص توسط«هانری شومت»،«گره میون»،«مارسل دوشان»، «دولاک»،«فرناند لژه»و«اوژن دسلاو» پایه‌گذاری شد و بعد دیدیم که در همین ایام، شاعران و نقاشان و نویسندگان و سایر هنرمندان سوررئالیست،مانند:«بونوئل»،«دالی»، «ژان ویگو»،و عده‌ای دیگر که هنر سینما را با مفاهیم و افکار سوررئالیستی متناسب دیدند،با فعالیتهای خو سینمای تجربی را شکوفا کردند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.