Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش تاریخ از دیدگاه مایکل استنفورد حکایت شورانگیز تاریخ

نویسنده:

(4 صفحه - از 62 تا 65)

چکیده:

امروزه نقش تربیتی تاریخ در بسیاری از جوامع اهمیت ویژ های دارد. بدون شک تاریخ، بیانگر هویت و شناسنامۀ فکری و فرهنگی یک ملت محسوب می شود و غفلت از آن در آموزش به ضرر و زیان های غیرقابل جبران منجر خواهد شد. گفتمان سیاسی دربارۀ برنامۀ درسی تاریخ حاکی از نگرانی سیاستمداران از تضعیف هویت ملی و حافظۀ جمعی ملی در مقابل جهانی سازی و مهاجرت است. به همین دلیل در انگلستان بر آموزش دستاوردهای تاریخی این کشور با هدف های ملی گرا تاکید می شود. مایکل استنفورد یکی از اندیشمندانی است که به اهمیت تاریخ در تعلیم و تربیت پرداخته است. وی ضمن انتقاد از روش سنتی، راهکارها و رو ش های جدیدی را پیش روی معلمان قرار داده است. در این پژوهش با روش تحقیق تاریخی به بررسی دیدگا ه های استنفورد در مورد آموزش تاریخ پرداخته ایم.

کلیدواژه ها:

آموزش تاریخ ،مایکل استنفورد ،برنامۀ درسی تاریخ


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.