چکیده:
اهداف:هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان بر رضایتمندی جامعه هدف می باشد.
مواد و روش ها: روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی با رویکرد همبستگی می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خانواده های شاهد و ایثارگر استان سیستان و بلوچستان به تعداد 30000 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 374 نفر با روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های محققساخته سنجش ارتباطات مدیران و کارکنان (36 سوال) و رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر(12 سوال)استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط صاحبنظران تایید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 0.84 و 0.92محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss23 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.
یافته ها: نتایج آزمون رگرسیون چند متغیره حاکی از آن بود که ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید می تواند 0.11 از رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر را پیش بینی کند. همچنین ارتباط اجتماعی درونی 0.14 و ارتباط اجتماعی بیرون0.16 بر رضایت مندی جامعه هدف تاثیر گذار بوده است.
نتیجه گیری: ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید بر رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر تاثیر دارد و مولفه های اعتماد و عدالت محوری پیش بینی کننده های قوی تری برای رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر تاثیر دارد.
Aims: the purpose of this study was to investigate the effect of relationship between managers and employees of the martyr Foundation and Veterans Affairs on satisfaction the families of Target community in Sistan and Baluchistan Province.
Materials& methods :The research method is descriptive and correlational approach. Statistical society inclusive 30000 person of Martyr and Veterans family that 374 person by classify random in Cochran formula selected. Measurement tools, including questionnaires of communication of manager’s and staff (32 questions) and satisfaction of Martyr and Veterans family (12 questions). Validity of questionery confirmed by professors and reliability using Cronbach's alpha equal to 0/84 and 0/92 respectively. Data analysis doing by spss23 software in descriptive and inferential statistics levels.
Result the results of multiple regression showed that
communications of the managers and employees of the martyr Foundation can predict 0.11 the satisfaction of families. Also, the internal social relation was 0.14 and the external social relation was 0.16 affected on satisfaction of target society.
Conclusion: the social communication of manager’s and staff are affected on satisfaction of the families of martyrs and veterans and the components of Trust and Axial Justice has strong predictor for satisfied of families of martyrs and veterans .