چکیده:
هدف: هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکه سازی باشگاههای ورزشی بانوان استان اردبیل بود که در راستای بهره مندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکه سازی انجام شد. روششناسی پژوهش: روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی می باشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاه های ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر می باشد و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه (120 نفر n=) برآورد شد. روش گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه شبکه سازی کسب و کار محقق ساخته انجام شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برای آزمون فرضیه ها از آزمون تی تک نمونه ای و نرم افزار 20SPSS استفاده شد. یافتهها: نتایج این تحقیق نشان داد که باشگاههای بانوان استان اردبیل قابلیت شبکه سازی محصول، فرایندها، سیستم اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی به طور معنی داری بالاتر از میانگین در نظر گرفته شده می باشد( میانگین برابر 3 و با 95 درصد اطمینان). همچنین شبکه سازی مدیران، کارکنان و ساختار سازمانی به طور معنی داری کمتر از میانگین است. نتیجهگیری: نتایج نشان می دهد با فرهنگ سازی فعالیتهای شبکه ای و تغییر رویکرد مدیران و کارکنان باشگاههای بانوان می توان محصولات جدیدی را باشگاههای موجود توسعه داد. همچنین با استانداردسازی فرایندها و استفاده از سیستم های جدید اطلاعاتی می توان فرایند شبکه سازی را تسهیل کرد، چرا که باشگاههای موجود به دلیل کوچک بودن به تنهایی نمی توانند مسیر توسعه را تجربه کنند.
Objective: The main purpose of this study was to investigate the networking capability of sport clubs in Ardabil province that it is done to benefit the clubs and promotion the development of women's sports. Research Methodology: The research method is descriptive and based on the purpose of the study. The statistical population of Ardebil sports club staff is 200 and based on Morgan table the sample size was estimated 120 people(n = 120). Data were collected through Business Networking Questionnaire. Cranach's alpha was used to assess the reliability of the questionnaire. One-sample t-test and SPSS 20 software were used to test the hypotheses. Results: The results of this study showed that Ardabil women's clubs' product networking capability, processes, information system and organizational culture were significantly higher than average (mean= 3 and 95% confidence). Also, networking of managers, staff and organizational structure is significantly below average. Conclusions: The results show that by cultivating networking activities and changing the approach of managers and staff of women's clubs, new products can be developed for existing clubs. Also, standardizing processes and using new information systems can facilitate the networking process, because existing clubs cannot experience the development path alone because of their small size.