چکیده:
پژوهش حاضر با هدف، بررسی رابطه بین اعتماد کارکنان نسبت به سازمان با مقاومت در برابر تغییر با نقش
میانجی میل به ادامه خدمت در شرکت بیمه دانا استان گلستان انجام شده است؛ پژوهش حاضراز حیث
هدف کاربردی؛ از نظر میزان کنترل بر متغیرهای پژوهش از نوع توصیفی و در میان انواع روشهای تحقیق
توصیفی، پیمایشی میباشد و با توجه به اینکه نمونه را در یک مقطع زمانی بررسی میکند از نوع مقطعی
میباشد همچنین از حیث توجه به زمان، گذشته نگر، واز نظرتوجه به نتایج، نتیجه گرا وبا توجه به نوع
دادهها، کمی میباشد جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان شعب شرکت بیمه دانا استان گلستان
بوده که تعداد آنها١٧٠ نفر میباشد؛ به منظور تهیه و تعیین حجم نمونه آماری مورد نظر از جدول مورگان
استفاده شد. بر اساس این جدول حجم نمونه مورد نظر ١١٨ نفر تعیین گردید. پس از آن روش نمونهگیری
تصادفی طبقاتی مورد استفاده قرار گرفت. جهت گردآوری اطلاعات از اعتماد سازمانی مک آلیستر١
(١٩٩٥)، پرسشنامه استاندارد مقاومت در برابر تغییر و پرسشنامه میل به ماندن در شغل و اینروواردی (١٩٨٠)
استفاده شد؛ تجزیه وتحلیل دادههای بدست آمده نرم افزار آماری SPSS و Smart PLS صورت
پذیرفت؛ نتایج حاصل از آزمونهای نشان داد که متغیر میل به ادامه خدمت در رابطه بین اعتماد کارکنان به
سازمان و مقاومت در برابر تغییر نقش میانجی ندارد ولی بین اعتماد کارکنان به سازمان و مقاومت در برابر
تغییر؛ و بین اعتماد کارکنان به سازمان و میل به ادامه خدمت؛ و بین میل به ادامه خدمت در سازمان و
مقاومت در برابر تغییر رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده پژوهش حاضر با هدف، بررسي رابطه بين اعتماد کارکنان نسبت به سازمان با مقاومت در برابر تغيير با نقش ميانجي ميل به ادامه خدمت در شرکت بيمه دانا استان گلستان انجام شده است؛ پژوهش حاضراز حيث هدف کاربردي؛ از نظر ميزان کنترل بر متغيرهاي پژوهش از نوع توصيفي و در ميان انواع روشهاي تحقيق توصيفي، پيمايشي ميباشد و با توجه به اينکه نمونه را در يک مقطع زماني بررسي ميکند از نوع مقطعي مي باشد همچنين از حيث توجه به زمان، گذشته نگر، واز نظرتوجه به نتايج، نتيجهگرا وبا توجه به نوع داده ها، کمي ميباشد جامعه آماري اين تحقيق شامل تمامي کارکنان شعب شرکت بيمه دانا استان گلستان بوده که تعداد آنها١٧٠ نفر ميباشد؛ به منظور تهيه و تعيين حجم نمونه آماري مورد نظر از جدول مورگان استفاده شد.
اين امر در کارکنان نيز مصداق داردمطالعه و بررسي ميل به ماندگاري با انگيزه به منزلة پيامد تعهد سازماني کارکنان اهميت ويژه دارد، زيرا يکي از اهداف مهم سازمانها، حفظ و نگهداري کارکنان است (استامپز،٥ ١٩٩٧) ميل به ماندگاري درجه احتمال ماندگاري با انگيزه کارکنان در عضويت يک سازمان و تمايل براي تلاش بيشتر و تداوم همکاري است (کريوان، ٢٠٠٠؛ ايوانس، ١٩٩٨؛ مولر،٦ ١٩٩٤) در اين تحقيق سعي شده است تا رابطه بين اعتماد کارکنان نسبت به سازمان با مقاومت در برابر تغيير با نقش ميانجي ميل به ادامه خدمت در سازمان در شعب بيمه ايران استان گلستان انجام شود.