چکیده:
در این تحقیق رابطه بین ادراک از قیمت و نگرش مصرف کننده با نقش میانجی شهرت برند در شرکت گیتا طلایی گلستان در سال۱۳۹۶ مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب میگردد. جامعه آماری برای انجام این تحقیق شامل کلیه مشتریان عمده شرکت گیتا طلایی گلستان در سال ۱۳۹۶ که خرید بیش از ۱۰ میلیون تومان دارند، به تعداد۱۱۶۵ نفر میباشد. حجم نمونه از طریق جدول کرجسی و مورگان تعداد ۲۹۰ نفر بعنوان گروه نمونه برآورد گردید. همچنین جهت انتخاب نمونه مناسب از روش تصادفی ساده استفاده شده است. روش جمع آوری داده ها نیز میدانی و کتابخانه ای و ابزار آن پرسشنامه های استاندارد میباشد. روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط اساتید و روایی سازه توسط تحلیل عاملی تایید شد. پایایی پرسشنامه ها نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها بر حسب فرضیه های این پژوهش، از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی، که جهت انجام تحلیل عاملی از نرمافزار SPSS و جهت بررسی و تحلیل فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری از نرم افزار Lisrel استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد بین ادراک از قیمت و شهرت برند با نگرش مصرف کننده رابطه معنی داری وجود دارد. بین ادراک از قیمت و شهرت برند رابطه معنی داری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
یافتههای تحقیق نشان داد بین ادراک از قیمت و شهرت برند با نگرش مصرف کننده رابطه معنیداری وجود دارد.
به عبارت ديگر، اين پژوهش به دنبال پاسخ دادن به اين سؤال است كه آيا بين ادراک از قیمت و نگرش مصرف کننده با نقش میانجی شهرت برند رابطه معنیداری وجود دارد؟ 2- مبانی نظری 2-1- آگاهي قيمت قيمت نقشي اساسي در تاثيرگذاري بر رفتار مشتري دارد و به شكل گسترده اي در ادبيات مورد مطالعه قرار شده است.
(رجوع شود به تصوير صفحه)شکل(1) مدل مفهومی پژوهش(تو و همکاران،2015) 2-6-هدف و فرضیه های پژوهش هدف این پژوهش ، بررسی رابطه بین ادراک از قیمت و نگرش مصرفکننده با نقش میانجی شهرت برند در شرکت گیتا طلایی گلستان در سال 1396 می باشد که در زیر فرضیه های این پژوهش بیان شده اند.
فرضیه چهارم: بین ادراک از قیمت و نگرش مصرف کننده با نقش میانجی شهرت برند رابطه معنیداری وجود دارد.
همچنین باید اذعان داشت در تحقیق حاضر، در این پژوهش پرسشنامه ادراک از قیمت برتون و همکاران(1998) ،پرسشنامه شهرت برند جین و سوه(2005)؛و پرسشنامه نگرش مصرف کننده برتون و همکاران(1998) استفاده شده است.
نتایج تحقیق برای فرضیه دوم نشان داد که بین ادراک از قیمت و شهرت برند رابطه معنیداری وجود دارد.
نتایج تحقیق برای فرضیه سوم نشان داد که بین شهرت برند و نگرش مصرف کننده رابطه معنیداری وجود دارد.
نتایج تحقیق برای فرضیه چهارم نشان داد که بین ادراک از قیمت و نگرش مصرف کننده با نقش میانجی شهرت برند رابطه معنیداری وجود دارد.