Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی، مفهوم و راهبردها

نویسنده:

(8 صفحه - از 69 تا 76)

چکیده:

مدیریت زنجیره تامین، عامل کلیدی برای ایجاد و تداوم مزیت رقابتی محصولات تولیدشده کشاورزان در بازار می باشد؛ و به عنوان یکی از مبانی زیرساختی پیاده سازی کسب و کار در دنیا مطرح شده است. مدیریت زنجیره تامین، وظیفه یکپارچه سازی واحدهای سازمانی در طول زنجیره تامین و هماهنگ سازی جریانهای مواد، اطالعات و مالی را به منظور برآوردن تقاضای مشتری نهایی باهدف بهبود رقابت پذیری زنجیره تامین را دارا میباشد. زنجیره ارزش دارای طیف وسیعی از فعالیتهای گوناگون مانند طراحی، تولید و بازاریابی میباشد. تنظیمات جدید زنجیره ارزش میتواند از طریق ایجاد مشارکت جدید بین کشاورزان، فرآورده کنندگان و خردهفروشان ایجاد شود. زنجیره ارزش نشان دهنده بازاری متمرکز بر همکاری است که در آن افراد و شرکتهای مختلف باهم برای تولید و بازار محصولات و خدمات به شیوه ای موثر و کارآمد کار می کنند. درواقع زنجیره ارزش را میتوان مانند یک شرکت بزرگ توسعه یافته تصور کرد. این مقاله که به روش مروری و با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی تهیه شده تلاش دارد با بررسی مفاهیم و عملکرد مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهبردهای لازم را بررسی و راهکارهایی ارایه نماید.

کلیدواژه ها:

کشاورزی ، مدیریت زنجیره تامین ، زنجیره تامین ، زنجیره ارزشی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.