چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر بهبود عملکرد نیروی انسانی و تاثیر آن بر جذب مشتری در
بانک سینا میباشد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مشتریان بانک سینا شعب استان تهران تشکیل میدهند
که تعداد آنها ٣٨٤ نفر میباشد. نتایج تحقیق نشان میدهد که ایجاد سازمانی توانمند در بانک میتواند
مجموعه بانکی را تا حدود زیادی در برابر تغییرات محیطی محافظت کند. ایجاد چنین سازمانی با
مختصاتی که ابداعکنندگان توانمندسازی کارکنان برمیشمارند، بیش از آنکه نقطه مشخصی در انتهای
مسیری طولانی باشد، مسیری بی انتهاست. بنابراین توانمند نمودن کارکنان به معنی پیش رفتن در این
مسیر بیانتها و حرکت رو به جلو از یک مرحله به مرحله بعدی است. تحقق این امر مستلزم وجود
ویژگیهایی است که سازمان را به یک سازمان توانمند تبدیل کند.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف از تحقيق حاضر بررسي عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد نيروي انساني و تاثير آن بر جذب مشتري در بانک سينا مي باشد.
بنابراين شايسته است که در بازار رقابت تنگاتنگ کنوني بانک ها، بر اساس بند ٢ و ٣ سياست کلي اصل ٤٤ قانون اساسي و احتمالا با عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني (WTO) و به تبع آن تاسيس بانک هاي خارجي در ايران و در ضمن با توجه به خصوصي شدن تعداد زيادي از بانک هاي دولتي و همچنين اختلاف ناچيز سود بانکي در بخش جذب منابع و مصارف پايين بانک هاي دولتي و خصوصي، بانک ها را ملزم مينمايد هر چه سريعتر براي حفظ مشتريان خويش ، چاره انديشي نمايند و چاره آن تنها در بازاريابي رابطه مند و مشتريمداري موثر تجلي مييابد.
به منظور بررسي فرضيه اصلي تحقيق از روش همبستگي پيرسون استفاده شد که نتايج نشان 1- Parasuraman دادند بين مهارت هاي ارتباطي محاسبه / کارمندان و جذب مشتريان در سطح اطمينان ٩٩ % رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و مقدار اين رابطه برابر با ٨٦ گرديد.
همچنين نتايج در اين تحقيق حاکي از آن بوده است که مهمترين عامل اثرگذار در جذب سرمايه در بانک ها نيروي انساني ميباشد.
فرضيه اول : به نظر ميرسد انضمام و طراحي شغلي از طريق عملکرد در جذب مشتري بانک سينا تاثير معنيداري دارد.
فرضيه دوم : به نظر ميرسد منبع يابي و توسعه از طريق عملکرد فرانقش بر جذب مشتري بانک سينا تاثير معنيداري دارد.