Skip to main content
فهرست مقالات

امور حقوقی و داوری: حقوق مالکیت فکری/ بخش 48

مترجم:

(5 صفحه - از 38 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : علامت تجاری ، قانون علامت‌های تجاری مصوب ، قانون علامت‌های تجاری ، ثبت ، حقوق ، قانون ، شکلی تقاضانامه ثبت علامت‌های تجاری ، طرح اجرای قانون علامت تجاری ، ثبت علامت‌های تجاری ، اصلاح قانون علامت تجاری

خلاصه ماشینی:

"2-8-علامت تجاری Mark) (Trade چیست؟ علامت تجاری،علامت با نشانی است که‌ روی کالاها یا خدمات تجاری قرار می‌گیرد و یا در ارتباط با آنها استفاده می‌شود،به این‌ منظور که آنها را از کالاها یا خدمات مشابه‌ تجار دیگر مجزا کند"بخش 1 قانون‌ علامت‌های تجاری مصوب 1994"،علامت‌ تجاری را تحت عنوان هرگونه علامتی که‌ بتواند به عنوان نشان گرافیکی و منقوش، کالاها یا خدمات یک تاجر به کار برود به‌ نحوی که کالاها و خدمات وی را از دیگران‌ مجزا کند،تعریف می‌کند. مدیر دفتر ثبت و دادگاه‌ اعتقاد داشتند که طبق تعریف‌"قانون 1938" از علامت تجاری،این علامت باید"جیزی‌ متمایز از آن چیزی باشد که علامت تجاری‌ برایش به ثبت می‌رسد:""مجلس اعیان‌"هم‌ معتقد بود که با اعطای علامت تجاری به‌ "خود بطری‌"(یعنی ثبت شکل بطری به عنوان‌ علامت تجاری)اجازه داده می‌شود تا امتیاز انحصاری نامطلوبی در مورد ظروف گسترش‌ یابد. جدا از اصلاحات ایجاد شده به موجب‌ "قانون علامت‌های تجاری 1984"که ثبت‌ علامت‌ها برای خدمات(یعنی علامت‌های‌ تجاری که به جای کالاها برای خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند)را معرفی کرد و"قانون‌ حق تألیف،طرح‌ها و اختراعات 1988"(که‌ جعل علامت تجاری را یک جرم کیفری‌ می‌دانست)،" قانون 1938"حقوق مربوط به‌ علامت تجاری را برای نزدیک به 60 سال بر بریتانیا حاکم کرد،یعنی تا زمانی که‌"قانون‌ علامت‌های تجاری مصوب 1994"لازم الاجرا شد. اداره ثبت،به‌ ویژه به موجب بخش 28(ماده 6)،اعطای‌ مجوز برای علامت تجاری در برخی موارد را رد کردومجلس اعیان امتناع‌"اداره ثبت‌"را نپذیرفت،با این اعتقاد که تقاضاکننده‌ها سعی‌ دارند تا علامت تجاری را به عنوان متاع با حق‌ و حقوق مربوط به خود آن معامله کنند و نه به‌ قصد تعیین هویت یا مشخص کردن کالاهایی‌ که آنها در ان ذینفع هستند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.