Skip to main content
فهرست مقالات

نقش و راهبردهای شرکت های کوچک و خرد در ایتالیا/ بخش اول

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : ایتالیا ، صادرات ، خرد ، اقتصاد ، شرکت‌های کوچک ، کارگر ، اشتغالی ، اقتصاد ایتالیا ، شرکت‌های کوچک و خرد ، اروپایی

خلاصه ماشینی:

"شرکت‌های‌ خرد و کوچک،به ویژه در صنایع سنتی که در بخش‌های خاصی از بازار تخصص دارند،از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند در حالی که‌ شرکت‌ها از مزایای کوچک بودن بهره می‌برند، بسیاری از آنها دریافته اند که تنها با تقسیم کار با سایر شرکت‌ها می‌توانند از دانش فنی لازم‌ برای رویارویی با از دست دادن سهام در بازار اقتصاد جهانی پر رقابت و بی‌ثبات کنونی، برخوردار شوند. با نگاهی نزدیک به نقش شرکت‌های خرد (جدول شماره سه)،در خواهیم یافت که براساس‌ استانداردهای اروپا،ایتالیا از جنبه‌های زیر از سایر کشورهای اروپایی متمایز است: *بالاترین درصد شرکت‌های خرد(9/94 درصد)که بعد از آن کشورهای اسپانیا و پرتقال(93 درصد)و فرانسه(1/92 درصد) قرار می‌گیرند؛سایر کشورها به گونه‌ای‌ چشمگیر سهم کمتری در این میان دارند (7/79،4/81،5/85 درصد به ترتیب برای‌ دانمارک،آلمان و بریتانیا)؛ *بیشترین سهم مشارکت در اشتغالزای از سوی شرکت‌هایی با کمتر از 10 کارگر(48 درصد)؛در اینجا خلاء موجود در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی عمیق‌تر است به ویژه در مورد دانمارک و بریتانیا که در آنها شرکت‌های‌ خرد به ترتیب تنها 9/13 و 7/21 درصد از کل‌ مشاغل را به خود اختصاص می‌دهند؛ *پایین‌ترین سهم اشتغالزایی در شرکت‌های‌ بزرگ(آن شرکت‌هایی که بیش از 250 کارگر دارند. 12صنعت ایتالیا دو ویژگی متمایزکننده دیگر نیز دارد:1)تعداد بسیار کم شرکت‌های بزرگ(تعداد شرکت‌های‌ بزرگ ایتالیایی در بین 500 شرکت برتر سراسر جهان همواره بسیار کم و در هر شرایطی بسیار کمتر از تعداد این شرکت‌ها در کشورهای اروپایی بوده‌اند)و 2)کمبود نمودار شماره دو-میانگین نرخ رشد تولد ناخالص داخلی ''''GSPáá و گروه برتر از نظر اندازه(2002-1992) (به تصویر صفحه مراجعه شود) بزرگ‌ بنگاه‌های کوچک و متوسط خرد شرکت‌های با 250 تا 1000 کارگر که در بسیاری از کشورهای دیگر هستند و مرکز نظام‌ تولیدات را تشکیل می‌دهند13(نمودارهای‌ شماره سه و چهار)."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.