Skip to main content
فهرست مقالات

نقش و راهبردهای شرکت های کوچک و خرد در ایتالیا/ بخش سوم و آخر

(5 صفحه - از 6 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : خرد، شرکت‌های کوچک، کارگر، حوزه‌های صنعتی، توافقنامه‌های، خرد در ایتالیا، اقتصادی، شرکت‌های بزرگ، اندازه، تولید

خلاصه ماشینی:

"مقالات (به تصویر صفحه مراجعه شود) مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی‌ نقش و راهبردهای شرکت‌های کوچک و خرد در ایتالیا بخش سوم و آخر 1-4-حوزه‌های صنعتی آنچه شرکت‌هایی را که در حوزه‌های جمعی‌ کار می‌کنند ویژه و خاص می‌گرداند،وجود خصوصیت‌های منحصر به فرد شرکت‌های‌ کوچک در کنار عناصر داخلی و محلی ناشی از شبکه ارتباطات نزدیک میان شرکت‌ها و اجتماع‌های محلی‌1و هنچنین،وجود عوامل‌ مناسب کسب و پیشه در آن منطقه سرزمینی‌ (مانند دسترسی سریع به دانش فنی یا نزدیکی‌ به بازارهای فروش)است. اهمیت شرکت‌های واقع در حوزه‌های‌ صنعتی ایتالیا با افزایش استغالزایی در بخش‌های تخصصی شرکت‌های کوچک‌ نسبت به کل میزان اشتغالزایی تایید می‌شود4 این نسبت در سال‌های 1951 تا 1991،9 درصد افزایش یافت(از 9/40 درصد به 9/49 درصد)و این در حالی است که در بخش‌هایی‌ که شرکت‌های بزرگ سلطه دارند کاهش از (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطالعات و بررسی‌های انجام شده، تعاریف گوناگونی از''''حوزه صنعتی‌‘‘ ارایه می‌دهند که به تعداد نظام‌های‌ کاری محلی مورد استفاده برای‌ تعیین محدوده سرزمینی مورد اشاره و آستانه اندازه مورد نظر برای تعریف شرکت‌های‌''''کوچک‌‘‘ بستگی دارد. البته بسیاری از شرکت‌های کوچک‌ و خانوادگی،پاره‌ای راهبردهای شبکه کاری را به‌ خدمت گرفته‌اند و به این ترتیب،در حوزه‌های‌ صنعتی حضور خود را بیشتر جلوه داده‌اند و با تشکیل گروه،دستجات و مجموعه‌ها و یا از راه ورود به توافقنامه‌های همکاری،در جهت‌ بهره‌برداری از برخی مزایا و صرفه‌جویی‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقیاس مخصوص شرکت‌های بزرگتر اقدام‌ کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.