چکیده:
این پژوهش با هدف شناسایی راهکارهای اجرایی مناسب نظام تامین، تربیت و توسعه حرفه ای معلمان مبتنی بر سند تحول بنیادین از نظر معلمان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شد. کلیه معلمان مقطع ابتدایی منطقه 1 شهر کرج (مدارس دولتی) به تعداد 780 جامعه آماری تحقیق را تشکیل دادند از جامعه مورد نظر با بهره گیری از فرمول کوکران حجم نمونه 257 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 20 گویه ای استفاده شد که روایی آن بصورت صوری و محتوایی توسط اساتید متخصص تایید شده و ضریب آلفای کرونباخ جهت تایید پایایی 81/0 بدست آمد. نتایج بررسی و آزمون های انجام شده با نرم افزار spss و تی تک نمونه ای نشان داد که راهکارهای اجرایی مناسب نظام تامین، تربیت و توسعه حرفه ای مبتنی بر سند تحول بنیادین از نظر معلمان شرکت کننده در آزمون درحد قابل قبول و مطلوبی است. همچنین در مورد زیر مقیاس های آزمون نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان داد میزان راهکارهای اجرایی مناسب نظام تامین حرفه ای معلمان شرکت کننده در آزمون در حد قابل قبول و مطلوبی است.
خلاصه ماشینی:
نتایج بررسی و آزمون های انجام شده با نرم افزار spss و تی تک نمونه ای نشان داد که راهکارهای اجرایی مناسب نظام تامین، تربیت و توسعه حرفه ای مبتنی بر سند تحول بنیادین از نظر معلمان شرکت کننده در آزمون درحد قابل قبول و مطلوبی است.
در راستا این پژوهش با هدف شناسایی راهکارهای اجرایی مناسب نظام تامین ، تربیت و توسعه حرفه ای معلمان مبتنی بر سند تحول بنیادین از نظر معلمان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شدو کلیه معلمان مقطع ابتدایی منطقه 1 شهر کرج (مدارس دولتی) جامعه آماری تحقیق را تشکیل می دهند.
راهکارهای اجرایی مناسب جهت توسعه حرفه ای معلمان با سند تحول بنیادین رابطه کدامند؟ جدول 4: جدول بررسی راهکارهای اجرایی مناسب جهت توسعه حرفه ای معلمان {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همانطور که در جدول 4-8 به ثبت رسیده است مقادیر برای راهکارهای اجرایی ارایه شده در نظام تربیت معلمان با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از منظر معلمان با میانگین تفاوت معنی داری دارد.
نتیجه پژوهش رعیت (1392 ) نیز بيانگر اين مطلب است كه تمام فرضیه های پژوهش مورد تایید واقع شده است و به عبارت دیگر انگیزه معلمان، تخصص معلمان، تجهیزات آموزشی و منابع مالی از نظر مدیران مدارس ابتدایی استان قزوین به عنوان یک چالش جدی برای سند تحول بنیادین آموزش پرورش محسوب می گردند.