چکیده:
هدف اصلی این مطالعه، حفظ محیط زیست پایدار و خواستار بررسی آن در مدیریت شرکت ها، یعنی از طریق بازاریابی سبز و نام تجاری سبز است. اگر چه مفهوم توسعه پایدار در دهه 9191 ظاهر شد، اما اخیرا توسط شرکت ها ثبت شده است.توسعه پایدار باید نیازهای نسل های فعلی را بدون نیاز به توانایی نسل های آینده برای برآورده ساختن خواسته های خود برآورده سازد.این نیاز به تعادل در مدیریت اهداف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی، هم در حال حاضر و هم در آینده دارد.با توجه به شواهد روزافزون از مسائل زیست محیطی، آگاهی از نیاز به پایداری در فرد و در سطح شرکت گسترش یافته است. شرکت
های مسئول محیط زیست مزایای متعددی از جمله کاهش هزینه )به دلیل مصرف منابع پایین مانند آب و انرژی(، افزایش سود )از بازیافت و استفاده مجدد از مجدد(، افزایش فرایند تولید )با توجه به فن آوری های پاک کننده و کارآمد(، ارتقاء تصویر شرکت های بزرگ ، بهبود آگاهی از برند و ارزش و همچنین عملکرد. در مقابل، شرکت هایی که در معرض اقدامات غیر پایدار هستند در این مناطق دچار اختلال می شوند. در محدوده یک استراتژی سبز، نام تجاری سبز ویژگی ها و مزایای مربوط به کاهش اثرات زیست محیطی برند را به دست می آورد. به همین ترتیب، این باید برداشت یک نام تجاری سالم محسوب شود و این مزایا را به مصرف کنندگان بیشتری از محیط زیست آگاه سازد.
خلاصه ماشینی:
انجمن بازاریابی آمریکا در سال ۱۹۷۶ بازاریابی سبز را مطالعه جنبه های مثبت و منفی بازاریابی روی آلودگی و کاهش منابع انرژی و سایر منابع تعریف می کند[12] بازاریابی سبز یا محیطی شامل تمام فعالیت هایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیاز ها و خواسته های بشری طراحی می شود به طوری که این ارضا نیاز ها و خواسته ها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشد.
بازاریابی سبز شامل فعالیت هایی است که برای تولید و تسهیل تجاری کردن محصولات یا خدمات برای برآورده ساختن نیازها و نیازهای انسانی در نظر گرفته شده است، در عین حال باعث ایجاد حداقل تاثیر در محیط می شود[20] .
"Green Marketing: The case of Greece in certified and sustainable managed timber products", EuroMed Journal of Business, 5/2, pp.
Juslin, Social responsibility in environmental marketing planning, European Journal of Marketing, 37(5/6) (2003) 848-871.
J. (1995), A stakeholder theory approach to designing environmental marketing strategy, Journal of business & industrial marketing , 10 (3), PP: 29-46.
T. (2009), Impact of green marketing on the students purchase decision, Journal of International Business Research, 8 (2), PP: 71-81.
K. Peattie, Environmental Marketing Management: Meeting the Green Challenge, Pitman Publishing, London, 1995.
Sainz, Green branding effects on attitude: functional versus emotional positioning strategies, Marketing Intelligence and Planning, 23(1) (2005) 9-29.
C. Soriano, Improving attitudes toward brands with environmental associations: an experimental approach, Journal of Consumer Marketing, 23(1) (2006) 26-33.
Ong, An investigation of the effects of environmental claims in promotional messages for clothing brands, Marketing Intelligence and Planning, 25(7) (2007) 772-788.