چکیده:
مدیریت زمان، مجموع هایی از مهارت هایی است که منجر به استفاده موثر از زمان شده و از آن می توان در حوزه های مختلف از جمله در محیط کار استفاده کرد و استراتژی پاسخگویی سریع سازمان به دنبال کاهش زمان پیشبرد در تمامی وجوه سازمان ها است. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که از طریق پرسشنامه محقق ساخته و جمع آوری گردیده است. جامعه آماری کارکنان کارخانه ها و سازمان ها استفاده نموده اند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که میان مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع رابطه مثبت و معنی دار زیادی وجود دارد و باعث افزایش تعهد در بین کارکنان و همچنین سودآوری برای سازمان ها شده است.
خلاصه ماشینی:
com چکیده مدیریت زمان، مجموع هایی از مهارت هایی است که منجر به استفاده موثر از زمان شده و از آن می توان در حوزه های مختلف از جمله در محیط کار استفاده کرد و استراتژی پاسخگویی سریع سازمان به دنبال کاهش زمان پیشبرد در تمامی وجوه سازمان ها است.
هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان بوده است.
نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که میان مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع رابطه مثبت و معنی دار زیادی وجود دارد و باعث افزایش تعهد در بین کارکنان و همچنین سودآوری برای سازمان ها شده است.
هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع و تاثیر آن بر عمکرد کارکنان می باشد.
که هدف آن تعیین رابطه ای معنادار بین مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان می باشد.
) از آزمون همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین مدیریت زمان و سازمان های پاسخگوی سریع با استفاده از مولفه های کیفیت، وظیفه شناسی و استرس نیز استفاده شده است.
میان استرس و مدیریت زمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و مدیران سازمان با کاهش استرس در کارکنان باعث افزایش بهره وری در سازمان ها می شوند بنابراین کارکنانی که زمان را بهتر مدیریت می کنند بتوانند در شرایط پاسخگویی سریع به تمامی نیاز های مشتریان پاسخ دهند.