چکیده:
گردشگری به عنوان یک منبع تجدید پذیر می تواند به عنوان منبع درآمد عمده برای کشورهای درحال توسعه و همچنین کشورهای با نرخ تک ارزی ؛ ارزآوری مناسبی داشته باشد ؛ گردشگری تاحدی می تواند در درآمدزایی برای مناطق مختلف مهم و ایفای نقش نماید که از آن به عنوان صنعت گردشگری نام برده می شود واین نشان از اهمیت این امر می باشد، در این تحقیق با روش توصیفی از نوع همبستگی سعی به بررسی گردشگری ورزشی در جهت رسیدن به بازاریابی مناسب ورزشی می باشیم ، جامعه آماری این تحقیق از اساتید گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج، دبیران گروه تربیت بدنی شهرستان کرج و مربیان و کارشناسان اداره تربیت بدنی منطقه مورد مطالعه می باشد لذا از بین جامعه آماری (N= ۴۶۰) مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از نوع خوشه ای اقدام به انتخاب ۱۶۰ نفر به عنوان نمونه آماری نموده ایم. ابزارهای گردآوری یافته ها در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش و اولویت بندی جاذبه های گردشگری شهرستان کرج و همچنین مدل راهبردی swot می باشد، در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه عوامل موثر بر توسعه ی گردشگری ورزشی به گردآوری یافته ها پرداخته شد این پرسشنامه دارای ۲۵ سوال بوده و طیف پاسخگویی آن از ۱ تا ۵ (خیلی کم تا خیلی زیاد) است. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه با بهره گیری از روش الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت ؛ ماحصل تحقیق را می توان اینگونه بیان نمود که شهرستان کرج یکی از مناطق با توانمندی های بکر ومنحصر به فردی می باشد که می تواند مکان مناسبی برای جذب گردشگر ورزشی به این منطقه باشد و می توان از این امر در جهت ایجاد بازاریابی ورزشی استفاده بهینه ای داشته باشیم که در این تحقیق با شناسایی ضعف ها و تهدیدها سعی به توانمند ساختن و باروکردن نقاط قوت در راستای جذب گردشگر ورزشی و توریسم ورزشی در جهت جذب بازاریابی ورزشی هستیم.
خلاصه ماشینی:
com چکیده گردشگري به عنوان يك منبع تجديد پذير مي تواند به عنوان منبع درآمد عمده براي كشورهاي درحال توسعه و همچنين كشورهاي با نرخ تك ارزي ؛ ارزآوري مناسبي داشته باشد ؛ گردشگري تاحدي مي تواند در درآمدزايي براي مناطق مختلف مهم و ايفاي نقش نمايد كه از آن به عنوان صنعت گردشگري نام برده مي شود واين نشان از اهميت اين امر مي باشد، در اين تحقيق با روش توصيفي از نوع همبستگي سعي به بررسي گردشگری ورزشی در جهت رسیدن به بازاریابی مناسب ورزشی مي باشيم ، جامعه آماري اين تحقيق از اساتيد گروه تربيت بدني دانشگاه پیام نور کرج، دبيران گروه تربيت بدني شهرستان کرج و مربيان و كارشناسان اداره تربيت بدني منطقه مورد مطالعه مي باشد لذا از بين جامعه آماري (N= 460) مورد نظر با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي از نوع خوشه اي اقدام به انتخاب 160 نفر به عنوان نمونه آماري نموده ايم.
ابزارهاي گردآوري يافته ها در اين تحقيق پرسشنامه محقق ساخته براي سنجش و اولويت بندي جاذبه هاي گردشگري شهرستان کرج و همچنين مدل راهبردي swot مي باشد ، در اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه عوامل مؤثر بر توسعهی گردشگری ورزشی به گردآوري يافته ها پرداخته شد این پرسشنامه دارای ۲۵ سوال بوده و طیف پاسخگویی آن از ۱ تا ۵ (خیلی کم تا خیلی زیاد) است.