چکیده:
استقرار مدیریت کیفیت جامع (مکنا) برای کلانتریها و پاسگاهها و همة مراکز عرضه خدمات انتظامی بسیار ضروری است. مطالعه حاضر باهدف تعیین تاثیر نظام مدیریت کیفیت ناجا (مکنا) بر عملکرد کارکنان و رضایت اربابرجوع در کلانتریهای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل تمام کارکنان کلانتریها و پاسگاهها و همة مراکز عرضه خدمات انتظامی استان آذربایجان غربی است که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای به تعداد 278 نفر بهعنوان حجم نمونه از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها با استفاده از سه پرسشنامه استاندارد «مدیریت کیفیت ناجا(مکنا)»، «عملکرد کارکنان» و «رضایت اربابرجوع» استفادهشده است. روایی این پژوهش از طریق محتوایی و پایایی با آلفای کرونباخ برای هر یک از پرسشنامهها به ترتیب، 853/ 0، 842/ 0، 871/ 0 تایید شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مکنا و ابعاد آن بر عملکرد کارکنان و رضایت اربابرجوع تاثیر معناداری دارد و تمام فرضیهها در سطح خطای 99 درصد تایید شد.
Establishing comprehensive quality management is essential for police stations and checkpoints and all law enforcement service centers. The aim of this study was to determine the effect of Iran Police quality management system on staff performance and client satisfaction in police stations of West Azerbaijan Province. This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of method. The statistical population includes all employees of police stations and checkpoints and all law enforcement service centers in West Azerbaijan province that were selected by stratified random sampling. 278 people were selected as a sample using the Cochran's formula. Data were collected using three standard questionnaires: "Police Quality Management", "Staff Performance" and "Customer Satisfaction". The validity of this study was confirmed by content and reliability with Cronbach's alpha for each of the questionnaires. Findings indicate that the place and its dimensions have a significant effect on employee performance and client satisfaction and all hypotheses were confirmed at a level of 99% error.
خلاصه ماشینی:
تأثير نظام مديريت کيفيت ناجا(مکنا) بر عملکرد کارکنان و رضايت ارباب رجوع (مورد مطالعه : کلانتريهاي فرماندهي انتظامي استان 1 آذربايجان غربي ) تاريخ دريافت : ١٣٩٩/٠٤/١٠ تاريخ پذيرش : ١٣٩٩/٠٩/٢٤ مصطفي کشاورزي ٢، رسول رنجبريان 3 از صفحه ٢٨ تا ٥٦ چکيده استقرار مديريت کيفيت جامع (مکنا) براي کلانتريها و پاسگاه ها و همۀ مراکز عرضه خدمات انتظامي بسيار ضروري است .
مطالعه حاضر باهدف تعيين تاثير نظام مديريت کيفيت ناجا (مکنا) بر عملکرد کارکنان و رضايت ارباب رجوع در کلانتري هاي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان غربي انجام شده است .
در همين راستا و با توجه به مباني بيان شده ، سؤال اصلي پژوهش اين است که آيا نظام مديريت کيفيت ناجا (مکنا) بر عملکرد کارکنان و رضايت ارباب رجوع در کلانتري هاي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان غربي تأثيرگذار است ؟ پيشينه پژوهش در حوزه موضوع اين پژوهش مطالعات داخلي و خارجي مرتبط انجام شده است .
Das, Handfield, Calantone, & Ghosh 3.
در اين جدول مقدار R٢ تعديل شده برابر با ٠,٨٨٤ است که نشان ميدهد نظام مديريت کيفيت ناجا (مکنا) ميتواند بيش از ٨٨ درصد از تغييرات رضايت ارباب رجوع کارکنان کلانتريهاي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي را تبيين کند.
درنتيجه ، در اين پژوهش با چنين رويکردي تلاش شد تأثير نظام مديريت کيفيت ناجا (مکنا) بر عملکرد کارکنان انتظامي و رضايت ارباب رجوع از کلانتري هاي استان آذربايجان غربي سنجيده شود.