چکیده:
سازمان تأمیناجتماعی محور اصلی بیمه در حوزه بخش خصوصی است و بزرگترین سازمان بیمهگر است و یکی از عمدهترین نهادهای اقتصادی است که وظیفه پشتیبانی و تأمین را برای دیگر مؤسسات اقتصادی، اجتماعی و خانوارها دارد. لذا به منظور خدماترسانی مطلوب در سازمان تأمین اجتماعی، طراحی و اجرای سیستم ارزیابی عملکرد زنجیرهتأمینخدمات مناسب برای آن الزامی است. به همین منظور در این پژوهش، جهت ارزیابی کارایی و سنجش عملکرد زنجیرهتأمینخدمات در سازمانتامیناجتماعی از تکنیک تحلیلپوششیدادههای شبکهای استفاده شدهاست. از آنجا که مدلهای تحلیلپوششیدادههای مرسوم بر اساس اطلاعات تاریخی عمل میکنند، بزرگترین ضعف آنها تعیین کارایی واحدهای تصمیمگیرنده در گذشته هستند و چارچوبی برای آینده ارائه نمیکنند، لذا برای رفع این مشکل در این پژوهش و به منظور پیشبینی ورودیها و خروجیها در زمان آینده از روش شبیهسازی پویاییهای سیستم استفاده شدهاست. همچنین به منظور نشان دادن یافتههای تئوریک حاصل از مدل جدید ارائه شده به صورت عملی، به پیشبینی رفتار و ارزیابی کارایی زنجیرهتأمینخدمات 15 شعبه تامیناجتماعی استان هرمزگان در سه سال 95 تا 97 پرداخته شدهاست و نهایتا شعبههای کارا و ناکارا مشخص شدند و استراتژیهای بهبود عملکرد را برای رسیدن به بهترین عملکرد شعبههای ناکارا روی مرز کارایی ارائه داده شدند.
The Social Security Organization is the main focus of insurance in the private sector and is the largest insurer and is one of the major economic institutions responsible for providing support to other economic, social and household institutions. Therefore, in order to provide optimal service in the social security organization, it is necessary to design and implement a system of performance evaluation of the appropriate supply chain. For this purpose, in this study, NDEA was used to evaluate the efficiency and performance of the service supply chain in the social security organization. Because conventional DEA models operate on historical information, their greatest weakness is to determine the efficiency of decision-making units in the past and do not provide a framework for the future, so to solve this problem in this study and to predict future inputs and outputs from the method Simulation of system dynamics is used. In order to show the theoretical findings of the new model presented in a practical way, the performance prediction and performance evaluation of 15 Hormozgan provincial social supply chain branches in three years from 95 to 97 have been discussed.Finally, the efficient and inefficient branches were identified.
خلاصه ماشینی:
همچنين به منظور نشان دادن يافته هاي تئوريک حاصل از مدل جديد ارائه شده به صورت عملي، به پيش بيني رفتار و ارزيابي کارايي زنجيره تأمين خدمات ١٥ شعبه تامين اجتماعي استان هرمزگان در طي سال هاي ٩٥ تا ٩٧ پرداخته شده است و نهايتا شعبه هاي کارا و ناکارا مشخص شدند و استراتژيهاي بهبود عملکرد را براي رسيدن به بهترين عملکرد شعبه هاي ناکارا روي مرز کارايي ارائه داده شدند.
بخش دوم نيز شامل ١٥ شعبه تامين اجتماعي استان هرمزگان ميباشند، شامل شعبه هاي لنگه ، بستک ، پارسيان ، سيريک ، ابوموسي، بندرعباس ١، بندرعباس ٢، بندرعباس ٣، جاسک ، قشم ، حاجيآباد، ميناب ، رودان ، لاوان ، کيش ميباشند که در دوره زماني انجام تحقيق از سال ١٣٩٥ تا ١٣٩٧ در سازمان تامين اجتماعي استان هرمزگان فعاليت داشته اند و با توجه به اين که تمامي جامعه آماري در اين پژوهش مورد بررسي و ارزيابي / ٣٠۴ قرار گرفته اند، لذا در اين تحقيق هيچ گونه نمونه گيري انجام نشده است .
و در سال ٩٧ نيز شعبه هاي لنگه ، بستک ، پارسيان ، / ٣١١ بندرعباس ١، بندرعباس ٢، بندرعباس ٣، جاسک ، قشم ، حاجيآباد، ميناب ، رودان و کيش کارا هستند و ميتوانند به عنوان يک واحد کارا و مرجع براي ديگر شعبه ها مورد استفاده قرار گيرند و شعبه هاي سيريک ، ابوموسي و لاوان ناکارا هستند.
يادداشت ها 1 Ellram and et al 2 Campuzano and et al 3 Giannakis 4 Chen and Yan 5 Cho and et al 6 Tan and et al / ٣١٨