Skip to main content
فهرست مقالات

فهم برتر با اطلاع رسانی بهتر

نویسنده:

(12 صفحه - از 48 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، مخاطب، اطلاع‌رسانی، فهم، فهم برتر با اطلاع‌رسانی، ربا، ارتباط، واژگان، سود، زمان

خلاصه ماشینی:

"ممکن است مبادله اطلاعات علمی، اخلاقی، اجتماعی و دینی، شکل آموزش غیر رسمی و غیر مستقیم به خود بگیرد، اما در هر صورت پاره‌ای از اطلاعات تنها جنبه اطلاع رسانی خواهند داشت، مانند جایی که بدون هدف تأثیر گذاری بر ذهن مخاطبان، آمار افراد زیر 25 سال کشور ارائه شود. » عنصر زمان به گونه‌ای دیگر نیز باید مورد عنایت و توجه قرار گیرد و آن شرایط زمانی است، به این صورت که ارتباطگر هوشیار بر اساس شرایط زمانی مانند خستگی، بی حوصلگی، هیجان و گرسنگی بحث خود را تنظیم می‌کند. » در ارتباط نیز چیدن میوه توجه و گرایش مخاطبان، زمان ویژه‌ای دارد و بی‌توجهی به آن موجب می‌شود آنچه را در ارتباط به کار می‌بریم، بدون باروری لازم رها نماییم؛ چراکه شما نمی‌توانید آنچه را در ذهن مخاطب کاشته‌اید به مدد توضیح آبیاری نمایید زیرا او این امکان را برای شما فراهم نمی‌آورد (3) . هر شخص آگاه از راز و رمز ارتباط در می‌یابد که برد ارتباطی شخص سوم با دو نفر دیگر قابل مقایسه نیست زیرا آن‌ها از حافظه شنیداری مخاطب استفاده می‌کردند ولی نفر سوم از حافظه دیداری نیز سود جست، به همین جهت آگاهی و اطلاعاتی که به مخاطب ارائه شده است به راحتی پاک نخواهد شد. خلاصه مطالب: برای موفقیت در اطلاع رسانی، پنج نکته را هیچگاه فراموش نکنید: بین موضوع، فرصت و زمانه سازگاری ایجاد نمایید؛ ساختاری زیبا و منظم برای گفتار خود فراهم کنید؛ مفاهیم ناآشنا را با واقعیات پیوند بزنید؛ از واژه‌های علمی و پیچیده در حد ضرورت به همراه توضیح سود ببرید؛ و از وسایل کمک ارتباطی تصویری استفاده کنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.