چکیده:
مطالعه حاضر با هدف شناسایی سبک های یادگیری کارکنان بازنگری در طراحی برنامه درسی در محیط
کار صورت پذیرفت. روش مورد استفاده توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری کارکنان شرکت نفت
ستاره خلیج فارس سال ١٣٩٩ هستند. بدین منظور، تعداد ١٩٣ از کارکنان با استفاده از فرمول حجم نمونه و
به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و پرسشنامه سبک های یادگیری وارک را تکمیل
نمودند که روایی و پایایی آن احراز شده بود. داده های حاصل با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و
آزمون های آماری تحلیل واریانس یک طرفه دورن آزمودنیها، تحلیل واریانس چند متغیری، همبستگی
پیرسون و رگرسیون ساده تفسیر شدند. یافتهها نشان داد که بین سبک های یادگیری کارکنان شرکت نفت
ستاره خلیج فارس تفاوت معناداری وجود دارد سبک غالب گروه مورد بررسی سبک شنیداری است.
فراگیران زن به سبک دیداری و فراگیران مرد به سبک های خواندنی - نوشتنی و شنیداری گرایش داشتند
(٠/٠٥> p) فراگیران زن به سبک دیداری و فراگیران مرد به سبک های خواندنی - نوشتنی و شنیداری
گرایش داشتند (٠/٠٥> p) و از بین سبک های یادگیری تنها بین سبک دیداری و موفقیت یادگیری رابطه
معناداری وجود داشت. به نظر می رسد با توجه به ماهیت یادگیری و حاکمیت سبک شنیداری بر این نظام،
عناصر برنامه های درسی نیاز به بازنگری داشته باشند.
خلاصه ماشینی:
يافته ها نشان داد که بين سبک هاي يادگيري کارکنان شرکت نفت ستاره خليج فارس تفاوت معناداري وجود دارد سبک غالب گروه مورد بررسي سبک شنيداري است .
واژه هايکليدي: محيط کار، سبک يادگيري، طراحي برنامه درسي، عناصر برنامه درسي ٨٤ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره هجدهم ، زمستان ١٣٩٩ * * * * * مقدمه رشد و توسعه اقتصادي کشورها به ميزان قابل توجهي از رشد و توسعه آموزشي تأثير مي پذيرد پاترينوس 1 کشورهايي که به اهميت آموزش و نقش آن در اقتصاد آينده پي برده اند و همزمان دغدغه توسعه يافتگي نيز دارند، کيفيت بخشي به نظام برنامه درسي در محيط کار را محور رسالت هاي بنيادين و اولويت هاي خود مي دانند پاترينوس ٢و توجه به آن از جمله خط مشي هاي اساسي کشورها براي تربيت نيروي انساني کارآمد در سطح سازمان به شمار مي آيد سيمسک ٣.
Short ٨٦ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره هجدهم ، زمستان ١٣٩٩ * * * * * يادگيري فراگيران هم تغيير مي کند کيف ١بنابراين ، بايد اين نکته را مد نظر قرار داد و در طراحي برنامه هاي درسي براي نظام برنامه درسي در محيط کار، بين عناصر برنامه درسي هماهنگي دروني برقرار نمود.
Amini, zamany & Abedini شناسايي سبک هاي يادگيري کارکنان و بازنگري در طراحي برنامه درسي در محيط کار / ٩٣ يادگيري فراگيران شرکت نفت ستاره بود.