Skip to main content
فهرست مقالات

توصیه هایی برای کلاسداری بهتر

نویسنده:

(18 صفحه - از 49 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : کلاس، تدریس، کودکان و نوجوانان، مربی، امام علی علیه‌السلام، مکان، آموزش، اسلام، استاد، رفتار

خلاصه ماشینی:

"خود بتواند روحیه شاگردان را حفظ کرده و حتی تقویت نماید، بیشتر می‌تواند بر آنان تأثیر گذارد، پس: 29 ـ کاملا بر بحث خود مسلط باشید تا با نشاط روحی و عاطفی تدریس کنید. 41 ـ مشکلات و ناهماهنگیهای محیط آموزشی خود را طوری بیان نکنید که شاگردان نسبت به کلاس و درس شما دلسرد شوند. 64 ـ سعی کنیم در عمل کردن به اخلاق نیکو، سیر صعودی داشته باشیم که این بهترین ابزار برای جلب شاگردان سالهای قبل است. » از آنجا که رفتار مربی نشانگر شخصیت اوست و کودکان و نوجوانان دائما تحت تأثیر رفتارهای باطنی و ظاهری مربیان می‌باشند، شایسته است: 73 ـ طوری رفتار کنید که شاگردان احساس مسئولیت کنند. 132 ـ اگر شاگردان شما مطالب روی تخته را در دفترهای خود نوشته‌اند، در پایان درس تخته را پاک کنید تا برای استاد بعدی آماده باشد. . » فضای تدریس یکی از مهمترین اموری است که مربی باید در هنگام تدریس به آن توجه داشته باشد، پس: 167 ـ تا آنجا که ممکن است از فضای معنوی مسجد جهت مکان تدریس استفاده کنیم. 176 ـ اگر بیرون از کلاس اتفاقی افتاد در صورت امکان آن را با درس و مطالب خود ارتباط دهید تا ذهن شاگردان را به خود مشغول نکند. 180 ـ ناهماهنگیهای موجود بین خود و مسئولین مسجد در مورد محل اجرای کلاس را طوری برای کودکان و نوجوانان مطرح نکنید که باعث دلسردی آنان شود. » خصوصیات فردی مربی به ویژه در موارد حساسی مثل کلاس مورد نظر مخاطبان می‌باشد، پس: 181 ـ سعی کنید شخصیت علمی و اجتماعی خود را پیش شاگردان سبک نکنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.