چکیده:
هدف: بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریاپی خدمات بررضایت مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنت پر
سرعت در شهر تربت جام و بررسی تاثیر رضایت مشترکین بروفاداری مشترکین استفاده کننده از خدمات
اینترنت پر سرعت در شهر تربت جام بود.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. . در این تحقیق بر
اساس فرضیه های تحقیق پرسشنامه ای طراحی و بین مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنتی (,[۸1(8) در
شهرستان تربت جام توزیع میشود. نوع دادههای جمع آوری شده از نوع داده های اولیه و ابزار جمع آوری این
دادهها پرسشنامه محقق ساخته میباشد. جامعه آماری این تحفیق مهشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنتی
(,۸181)در شهرستان تربت جام را شامل میشود. واین افراد در سال ۱۳۹۶ به تعداد ۳۲۴۴ مشت رک استفاده
کننده از خدمات ,[۸108 میباشند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برای استفاده کنندگان اینترنت پر
سرعت ۲۴۶ مشت رک میباشد و روش نمونه گیری در این پژوهش نمونه گیری تصادفی ساده میباشد.
نتایج: عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بررضایت مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنت پر سرعت در شهر
تربت جام اثر گذار است؛ همچنین رضایت مشترکین بروفاداری مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنت پر
سرعت در شهر تربت جام اثر گذار است. یافته های تحقیق نشان میدهد که از میان عوامل موثر به ترتیب
محصول با میانگین ۰۴/۶۱ توزیع (مکان) با میانگین ۴/۱۳ افراد با میانگین ۰۴/۰۲ ترفیع (پیشبرد) با میانگین ۳/۸۹
شواهد فیزیکی با میانگین ۳/۸۳ و قیمت با میانگین ۳/۸۲ بیشترین و فرآیند با میانگین ۳/۷۰کمترین تاثیر را
بررضایت مشترکین استفاده کننده از خدمات اینترنت پر سرعت در شهر تربت جام دارد
خلاصه ماشینی:
يافته هاي تحقيق نشان مي دهد که از ميان عوامل موثر به ترتيب محصول با ميانگين ٤/٦١، توزيع (مکان ) با ميانگين ٤/١٣، افراد با ميانگين ٤/٠٢، ترفيع (پيشبرد) با ميانگين ٣/٨٩، شواهد فيزيکي با ميانگين ٣/٨٣ و قيمت با ميانگين ٣/٨٢ بيشترين و فرآيند با ميانگين ٣/٧٠کمترين تأثير را بررضايت مشترکين استفاده کننده از خدمات اينترنت پر سرعت در شهر تربت جام دارد.
يافته هاي پژوهش فرضيه اصلي اول : عناصر آميخته بازاريابي خدمات بررضايت مشترکين استفاده کننده از خدمات اينترنت پر سرعت در شهر تربت جام اثر گذار است .
در نتيجه بين تاثير عناصر (فرآيند، محصول ، توزيع (مکان )، افراد، ترفيع (پيشبرد)، شواهد فيزيکي و قيمت ) موثر بر رضايت مشترکين استفاده کننده از خدمات اينترنت پر سرعت در شهر تربت جام تفاوت وجود دارد.
نتيجه گيري فرضيه اصلي اول نشان داد که عناصر آميخته بازاريابي خدمات بررضايت مشترکين استفاده کننده از خدمات اينترنت پر سرعت در شهر تربت جام اثر گذار است .
٣٦ از ميانگين مورد انتظار بيشتر بوده که در سطح اطمينان ٠/٩٥ معنادار است از اين رو مي توان بيان داشت که عناصر آميخته بازاريابي خدمات بررضايت مشترکين تأثير داشته و فرضيه اصلي اول مورد تأييد قرار ميگيرد و ميتوان نتايج حاصل از اين آزمون را با اطمينان ٩٥% به جامعه آماري تعميم داد.
٣٠ از ميانگين مورد انتظار بيشتر بوده که در سطح اطمينان ٠/٩٥ معنادار است از اين رو ميتوان بيان داشت که عنصر قيمت بررضايت مشترکين تاثير داشته و فرضيه دوم مورد تأييد قرار مي گيرد و مي توان نتايج حاصل از اين آزمون را با اطمينان ٩٥% به جامعه آماري تعميم داد.