Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تبلیغ و ارتباطات (6)

نویسنده:

(10 صفحه - از 110 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ، پیام ، مدیریت تبلیغ و ارتباطات ، تبلیغات ، ارتباطات اثربخش ، روحانی ، مخاطبین ، موعظه ، ارتباط ، خطابه

خلاصه ماشینی:

"3. موقعیت‌سنجی مبلغان باید به این نکته توجه داشته باشند که در همه موقعیتها نمی‌توان با یک سبک و اسلوب سخن گفت؛ بلکه مدیریت تبلیغ اقتضا می‌کند که انسان گاهی پیام خود را به صورت شفاهی مطرح کند، در بعضی از شرایط، پیام کتبی مؤثر و اثربخش است، در برخی از موارد کلام باید حالت هیجانی و خطابی داشته باشد و گاهی برعکس، پیام به صورت موعظه و نصیحت می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ حتی گاهی لازم است که پیام، آمیخته باملامت و توبیخ باشد. 4. عوامل فیزیکی و ظاهری یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر اثربخش بودن پیام، تأثیر بگذارد، مناسب بودن محیطی است که در آن، پیام ردوبدل می‌شود؛ مثلا اگر فضایی که سخنران برای مخاطبین در آن سخن می‌گوید، بسیار گرم یا بسیار سرد باشد، همین مسئله می‌تواند تمرکز افراد را برهم زند؛ در نتیجه نسبت به ارسال پیام و دریافت آن دچار مشکل می‌شوند. (1) شاید بتوان گفت؛ یکی از دلایلی که در آموزه‌های دینی، به رعایت کردن این عوامل ظاهری سفارش شده است، همین جاذبه‌های ارتباطی است، مثلا گفته شده است که امام جماعتی که زیباتر باشد مقدم بر دیگران است؛ زیرا او با این سمتی که عهده‌دار می‌شود به طور طبیعی با مردم ارتباط دارد، و در همین ارتباطات است که پیام دین را به دیگران انتقال می‌دهد؛ بنابراین هر اندازه قیافه او جاذبه بیشتری داشته باشد، افراد با توجه و تمایل بیشتری به سخن و بیان او گوش می‌کنند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.