Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر «آموزش تعاون» بر عملکرد شرکت های تعاونی صنعتی استان قزوین

نویسنده:

(18 صفحه - از 45 تا 62)

کلیدواژه ها :

آموزش ،عملکرد ،آموزش تعاون ،BSC ،شرکتهای تعاونی صنعتی

کلید واژه های ماشینی : تعاون، تعاونی صنعتی استان قزوین، کارکنان، آموزش تعاون، آموزش، آموزش کارکنان، اطلاعات، شرکت‌های تعاونی صنعتی استان قزوین، عملکرد، شرکت‌های تعاونی

شرکت‌های تعاونی بخشی از نظام اقتصادی کشورند که پویایی،سرآمدی و بهره‌ور بود آنها ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر می‌نماید.برنامه‌های آموزش تعاون در این راستا و به منظور نیل به اهداف مندرج در نظام آموزش کارکنان‌ دولت،تدوین و اجرا می‌گردد.تحقیق بعمل آمده بدنبال آن بوده که تاثیر آموزش تعاون بر عملکرد شرکت‌های‌ تعاونی بر اساس معیارهای چهار گانه ابزار سنجش عملکرد( BSC )را در تعاونی‌های صنعتی استان قزوین بیآزماید. برای اجرای تحقیق شش سئوال در راستای سئوال اصلی تحقیق و با توجه به معیارهای BSC طراحی و با استفاده‌ از اطلاعات جمع‌آوری شده از 20 شرکت تعاونی صنعتی استان قزوین مورد آزمون قرار گرفتند.

خلاصه ماشینی:

"«آموزش تعاون»برنامه‌ی استراتژیک از مجموعه‌ی‌ برنامه‌های جامع استراتژیک وزارت تعاون است که‌ متناسب با نیازهای تخصصی و مهارتی تعاونیها تدوین شده‌ و در راستای بهبود عملکرد شرکت‌های تعاونی پودمانهای‌ آموزشی در زمان،مکان و با مخاطبین خاص به اجرا در می‌آید،معاونت تحقیقات،آموزش و ترویج وزارت تعاون به‌ عنوان متولی اجرای این برنامه بوده و در جهت تحقق‌ اهداف«آموزش تعاون»فعالیت می‌نماید،علاوه بر اهداف‌ عام آموزش که در مقدمه آمد،«آموزش تعاون»اهداف‌ خاص و کلیدی زیر را نیز دنبال می‌کند: 1. (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) جدول 1-برنامه استراتژیک آموزش تعاون تعاون(4) اهمیت و ضرورت تحقیق در برنامه استراتژیک وزارت تعاون تهدیدات برنامه‌ی‌ «آموزش تعاون»به شرح زیر آورده شده است: 1-نهادینه نشدن اصل آموزش مستمر در میان‌ تعاونگران، 2-تنوع جغرافیایی تعاونی‌ها، 3-تنوع گرایش‌های فعالیت تعاونی‌ها، 4-فقدان رغبت و انگیزه برای یادگیری، 5-تنوع مشخصات فردی فراگیران؛ 6-عدم وجود اعتقاد به اهمیت اصل آموزش توسط برخی مدیران اجرایی وزارت تعاون و مدیران تعاونی‌ها(6) فرصت‌های پیش‌روی برنامه آموزش تعاون نیز عبارتند از: 1-وجود شبکه گسترده‌ی اتاق‌ها و اتحادیه‌های‌ تعاونی و امکان واگذاری اجرای برنامه‌های آموزشی، 2-تدوین برنامه چهارم توسعه با نگرش دانایی محور، 3-توجه به مهارت‌آموزی تعاونی‌ها(اصل 44 قانون‌ اساسی)، 4-توسعه‌ی فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و آموزشی(4) تأمل در نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصتها و تهدیدات پیش‌روی برنامه«آموزش تعاون»در عین بیان‌ اهمیت تحقیق در این موضوع،ضرورت انجام تحقیق برای‌ سئوالات پیش رو را مشخص می‌نماید: @آیا صرف این همه هزینه‌ی آموزش تعاون‌ ضرورت دارد؟ @آیا اجرای دوره‌ها بر عملکرد تعاونی‌ها تأثیر گذار بوده است؟ @آیا ضرورت توسعه دوره‌ها در آینده احساس‌ می‌شود؟ توجه به این سئوالات و یافتن پاسخ برای آنها ضرورت‌ اجتناب‌ناپذیر برای انجام تحقیق جاری و تحقیقات مشابه‌ می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.