چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکتهای عمرانی می باشد. با تکیه بر مبانی نظری و ادبیات پژوهش چهار عامل آموزش، ظرفیت مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمایت مدیریت بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکتهای عمرانی تاثیر دارند. تحقیق حاضر براساس هدف ، کاربردی است و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری داده ها ، از نوع توصیفی- علی می باشد. پژوهش تی هایا، ۲۰۱۴ مبنای طراحی پرسشنامه ۲۷ سیوالی پژوهش قرار گرفت، جامعه آماری این تحقیق، کارکنان شرکت جهاد نصر اصفهان است که تعداد آنها ۱۲۰ نفر می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود کوکران برای تعیین حجم نمونه استفاده و تعداد ۹۲ نفر برای نمونه پژوهش در نظر گرفته شد. با کمک نرم افزار آماری PLS روایی وپایایی پرسشنامه و آزمونهای مربوطه بر روی فرضیههای پژوهش انجام شد. بر اساس نتایج پژوهش می توان اذعان نمود که چهار عامل آموزش، ظرفیت مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمایت مدیریت بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکتهای عمرانی تاثیرمثبت و معناداری دارند.
خلاصه ماشینی:
بر اساس نتایج پژوهش می توان اذعان نمود که چهار عامل آموزش، ظرفیت مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمایت مدیریت بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکتهای عمرانی تاثیرمثبت و معناداری دارند.
پرسشنامه هاي نهايي تحقيق به صورت حضوري بین کارکنان شرکت جهاد نصر اصفهان توزیع گردید و برای سنجش متغیرهای پژوهش به کمک پرسشنامه استاندارد بر مبنای جدول زیر اقدام به توزیع پرسشنامه ای با تعداد 27 سئوال در جامعه آماری شده و پس از تکمیل با نرم افزار های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فرضیه دوم بر اساس فرضیه دوم مطرح میشود که: ظرفیت مالی بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
فرضیه سوم بر اساس فرضیه سوم مطرح میشود که: فناوری اطلاعات و ارتباطات بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تأثیر مثبت و معنا داری دارد.
پیشنهادهای مربوط به فرضیهها پژوهش با توجه به نتایج حاصل از پژوهش ومطالب مذکور در بخشهای مبانی نظری پژوهش و نیز اطلاعات کسب شده از پرسشنامهها، پیشنهاداتی به شرح زیر ارائه میگردد: براساس فرضیه اول آموزش بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
براساس فرضیه دوم ظرفیت مالی بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
براساس فرضیه سوم فناوری اطلاعات و ارتباطات بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
براساس فرضیه چهارم حمایت مدیریت بر موفقیت برنامه های استراتژیک در شرکت جهاد نصر اصفهان تاثیر مثبت و معناداری دارد.