چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر عملکرد شرکت کارت اعتباری ایران کیش در سطح بین الملل میپردازد. در این پژوهش برای نمونهگیری از روش نمونهگیری خوشهای استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه ۱۲۰ نفر میباشد که با استفاده از جدول مورگان ۹۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. ابزار گرد آوری اطلاعات بر اساس پرسشنامه (پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد CSR بر وفاداری مشتری) میباشد. مقیاس اندازه گیری آن طیف لیکرت ۵ تایی (کاملا مخالفم، مخالفم، تاحدودی، موافقم، کاملا موافقم) میباشد. روایی و پایایی این پرسشنامه ۸۸/۰ درصد گزارش گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار آماری SPSS نسخه۱۸استفاده شده است. جهت بررسی فرضیههای تحقیق از روشهای آمار توصیفی (گزارش فراوانیها، تمایل مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (گزارش آزمون فیشر آنالیز واریانس یکطرفه و ضریب همبستگی) استفاده شده است. در این پژوهش ۳۱نفر خانم و ۶۲نفر آقا مورد مطالعه قرار گرفتند، که نتایج نشان داد؛ بیشتر کارکنان این شرکت ۸۳نفر(۲۱/۹۰درصد) از تحصیلات لیسانس و به بالا هستند. بیشتر کارکنان متاهل هستند. وضعیت اقتصادی بیشتر کارکنان در حد متوسط و بالاتر(۲تا بالای ۴ میلیون تومان۷۷نفر(۷/۸۳درصد)) قرار دارد. کمترین سن (۲۱)و بیشترین سن آنها (۵۸)با میانگین(۱۸/۳۴)و واریانس سنی (۳۷۲/۶۶) است.ضریب همبستگی محیط زیست سبز و اصول اخلاقی، ضریب همبستگی مشتری مداری و اصول اخلاقی ، ضریب همبستگی اصول اخلاقی و کمکهای بشر دوستانه و ضریب همبستگی کمکهای بشر دوستانه و وفاداری مشتری هر چند که رابطه ضعیفی را نشان میدهد، با اینحال در سطح ۰۵/۰ معنادار میباشد. بین عناصر آمیخته بازاریابی سبز و وفاداری مشتری ، بین ترویج سبز و وفاداری مشتری، بین توزیع سبز و وفاداری مشتری و بین میزان بازاریابی سبز و رقابت میان شرکتهای دیگر تفاوت معناداری وجود دارد. عناصر آمیخته بازاریابی سبز و وفاداری مشتری ، ترویج سبز و وفاداری مشتری، توزیع سبز و وفاداری مشتری و میزان بازاریابی سبز و رقابت میان شرکتهای دیگر تفاوت معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
ايجـاد تغييـرات در وفـاداري مشـتريان بـا ديـدي جامع در صورت تغيير در بازاريـابي سـبز در راستاي رسـيدن بـه اهـداف سـازمان و جلـوگيري از عدم وفاداري(رضایتمندی مشتری) فرضیه های اصلي پژوهش فرضيه اول: عناصر آميخته بازاريابي سبز بر وفاداري مشتريان(بانکها) به برند شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
16: جدول آنوا برای مقایسه میانگین عناصر آميخته بازاريابي سبز و وفاداری مشتری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} p فرضيه دوم: محصول سـبز بـر وفـاداري مشـتريان(بانکها) بـه برند شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
17: جدول آنوا برای مقایسه میانگین محصول سبز و وفاداری مشتری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضيه سوم: قيمت سبز بر وفاداري مشتريان(بانکها) بـه برنـد شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
18: جدول آنوا برای مقایسه میانگین قيمت سبز و وفاداری مشتری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضيه چهارم: ترويج سبز بـر وفـاداري مشـتريان(بانکها) بـه برند شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
19: جدول آنوا برای مقایسه میانگین ترویج سبز و وفاداری مشتری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} (05/0>(P* فرضيه پنجم: توزيع سبز بر وفاداري مشتريان(بانکها) به برنـد شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
20: جدول آنوا برای مقایسه میانگین توزیع سبز و وفاداری مشتری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} (05/0>(P* فرضیه ششم: بازاریابی سبز در حفظ مشتريان(بانکها) به برنـد شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.
23: جدول آنوا برای مقایسه میانگین بازاریابی سبز و تبلیغات پذیرش مشتریان(بانکها) {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه نهم: بازار یابی سبز در موفقیت رقابت میان شرکتهای دیگر با برند شركت کارت اعتباری ایران کیش رابطه معنادار دارد.