Skip to main content
فهرست مقالات

مردی که همه چیز همه چیز همه چیز داشت... - نگاهی به آثار آرمان

نویسنده:

(13 صفحه - از 112 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : آرمان ، زباله ، هنری ، آثار ، نقاشی ، نمایش ، شی‌ء ، هویت ، مکتب ، شکل‌گیری

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر شی روی کاغذ رفتار اشیاء,1959 آرمان در ابتدا فعالیت خود را به صورت‌ یک نقاش کلاسیک در دوران جوانی که‌ مصادف است با اواخر دهه‌ی 40 میلادی‌ آغاز می‌کند از جمله‌ی این مکاتب که ریشه در هنر مدرن قرن بیستم‌ داشت،باید به مکتب«نوورئالیسم‌1»اشاره کرد که توسط پیر رستانی،منتقد فرانسوی،بنا نهاده شد. می‌توان رابطه‌ی آرمان را با اشیاء رابطه‌ای‌ دو پهلو دانست:از یک سو،وی شی‌ء را به گونه‌ای به نمایش می‌گذارد که به کشف‌ مجدد آن منجر شود؛اما از دیگر سو،او هویت فردی را از شی‌ء می‌گیرد و به آن به‌ عنوان یک عنصر از یک کل،هویتی تازه‌ می‌بخشد در همین دوره از فعالیت او،مطالعه‌ی دست نوشته‌های‌ مارسل دوشان آغازگر نگرشی تازه در چگونگی ارائه‌ی‌ آثارش می‌شود. وی به این عقیده می‌رسد که پس از سال‌ها استفاده‌ی تجریدی و انتزاعی از اشیاء در هنر مدرن،اکنون خود شی‌ء را به صورت‌ یک موضوع اصلی دارای هویت مستقل‌ وارد اثر کند (به تصویر صفحه مراجعه شود) خرده آشغالهای شهری. او که رویای نقاش شدن را در سر می‌پروراند،بر آن می‌شود تا با استفاده از شیوه‌ها و ابزارهای گوناگون،پیروی از قواعد و قوانین دوران کلاسیک را کنار نهد و به جست‌وجوی زبانی نو و شیوه‌ی بیانی‌ تازه در نقاشی بپردازد آرمان در طول 50 سال فعالیت هنری خود ثابت کرد که‌ اشیاء همواره می‌توانند در انواع حالت‌ها و ساختارها به‌ عنوان یک منبع پایان ناپذیر کار و الهام در راستای ایده‌ها و تفکرات او به کار گرفته شوند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.