خلاصه ماشینی:
"» ملاحظاتی برای آینده مدرسهها چگونه میتوانند مهارتهای زندگی را تقویت کنند؟ با توجه به اهمیتی که دستاندرکاران مسائل آموزش و پرورش برای آموزش مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و چگونگی برقراری ارتباط با دیگران قائلند،جای بسی شگفتیت است که جوانان،مدرسه را مکان چندان مهم و مناسبی برای کسب چنین مهارتهایی تلقی نمیکنند.
آیا کارفرمایان از تأثیری که میتوانند در زمینهی فراگیری مهارت زندگی توسط جوانان داشته باشند،آگاهند؟کارفرمایان تا چه اندازه میتوانند مهارتهای زندگی قابل انتقال به جوانان را تشخیص دهند،این مهارتها را تقویت کنند و از آنها برای افزایش کارایی واحد اقتصادی خود استفاده کنند؟ یافتههای این تحقیق دربارهی اهمیت تجربیات کسب شده در محیط کار نشان میدهند که: کارفرمایان باید خط مشیها و سیاستهای استخدامی خود را ارزیابی کنند تا معلوم شود،آیا این سیاستها در قبال مهارتهای ارزشمند زندگی که ممکن است جوانان از آنها بهرهمند باشند، همچون مهارت حل مشکلات که اغلب به عنوان یک قابلیت به رسمیت شناخته نمیشوند،حساس هستند یا خیر.
موارد و نمونههای دورههایی که برای مشخص ساختن نیازهای بررسیها نشان میدهند،احتمال آموزش مهارتهای زندگی به کارکنان تحصیلکرده که دارای مدارک دانشگاهی هستند،شش برابر بیشتر از کسانی است که تحصیلات چندانی ندارند مهارت زندگی از آنها استفاده میشود و در پی آنها،برنامههای مناسب تجربه آموزشی به اجرا درمیآیند،نادر هستند،اما چنین روشهایی نهتنها به رشد و توسعهی مهارتهای زندگی جوانان کمک خواهند کرد،بلکه برای شرکتها نیز سودمند خواهند بود.
همچنین بهتر است این کار با همکاری میان کارفرمایان و آموزگاران همراه باشد تا در آموزش مهارتهای زندگی،مهارتهای کنونی جوانان نیز مورد توجه قرار گیرند، مهارتها و دانش آنها تقویت شود،و جوانان همواره آموزگاران و کارفرمایان خود را از آنچه فرامیگیرند،مطلع کنند."