خلاصه ماشینی:
"پدیدههایی مانند گذار از تولید انبوه به تولید انعطافپذیر، دستاندرکاران شرکتهای بازاریابی اینک در حال تعامل سازمانیافته با جوانان هستند و این امکان بالقوه وجود دارد که ذهنیت سیاسی و فرهنگی جوانان را در راستای منافع خود دستکاری کنند کاربرد مدل شبکهی چند وجهی،رقابت اقتصادی مبتنی بر دانش و اطلاعات،و به کارگیری فناوری برای پردازش اطلاعات، اقتصاد شبکهای،مهارتزدایی از نیروی کار،و کار از راه دور،امکان ظهور سازمانهای اقتصادی جدیدی نظیر شبکههای هرمی را عملی ساخته که تولید و توزیع ثروت را به نحوی عمیق و مؤثر دگرگون کردهاند.
افزایش اعضای این شرکتهای بازاریابی،با توجه به محدودیتها و ممنوعیتهای قانونی که در ماههای اخیر برای فعالیت آنها وضع شده است،این سؤال را مطرح میسازد که انگیزهها،عوامل و گرایش جوانان به این گونه فعالیتهای به ظاهر صرفا اقتصادی،کدام است؟ کارکردهای آشکار و پنهان مثبت و منفی آن برای افراد و جامعه چیست و فرایندهای ذهنی،تفسیری و نمادینی که در این مجموعه فعالیتها شکل میگیرند، چگونه عمل میکنند؟ مشاهدات اولیه و مصاحبههای نیمه ساخت یافته با برخی از اعضای این شبکهها گزارههایی را به دست میدهد که به کمک آنها میتوان،جزئیاتی را در خصوص سؤالات تحقق روشن ساخت.
ضرورت اعتماد کردن،انضباط فردی و گروهی،اتکا به تواناییهای فردی،توجه همزمان به نفع فردی و گروهی،از جمله مواردی هستند که در فرایند این فعالیتهای اقتصادی فعالیت در شبکههای تجارتی اینترنتی،به مثابه نوعی تحول و فاصلهگیری بخشی از یک نسل،از نسلهای موازی خود محسوب میشود تجربه میشوند و نتیجهی آنها، شکلگیری عادت وارههای جدید به موازات تغییر عادت وارههای قبلی است."