خلاصه ماشینی:
"در هر نظام،راضی و خشنود کردن انسان باعث ایجاد روحیهای قوی میشود و در نتیجه افراد،با خاطری آسوده به کارهای خود میپردازند و هر قدر درجهی رضایت کارکنان از شرایط کاری و سایر عوامل مربوط به آن بیشتر باشد،امکان اینکه کار خود را ترک کنند و یا بدون انگیزه آن را انجام دهند،ضعیفتر میشود.
منوچهر ملکی عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی طبرستان-چالوس فاطمه پوراحمد دبیر عربی مدارس چالوس اگر معلمان را در حیطهی کاری خاصی محبوس کنیم و محدودهی شغلی آنان را تنگ و باریک کنیم، علاوه بر کاهش کارایی،رضایتمندی آنان را نیز کاهش دادهایم (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) رضایت شغلی،به دلیل نقشی که در بهبود و پیشرفت آموزش و نیز بهداشت و سلامت نیروی کار،به ویژه مربیان و معلمان دارد،از اهمیت بالایی برخوردار است برای لذت بخش بودن یک شغل،باید عوامل محیطی، مدیریتی،مادی و معنوی، همگی دست به دست هم دهند تا فرد از انجام وظایف خود احساس لذت و رضایت کند اگر معلمانن را در حیطهی کاری خاصی محبوس کنیم و محدودهی شغلی آنان را تنگ و باریک کنیم،علاوه بر کاهش کارایی،رضایتمندی آنان را نیز کاهش دادهایم.
آیا تا کنون توانستهایم به گونهای رفتار کنیم که معلمان از شغل خود لذت ببرند؟ برای لذت بخش بودن یک شغل،باید عوامل محیطی،مدیریتی، مادی و معنوی،همگی دست به دست هم دهند تا فرد از انجام وظایف خود احساس لذت و رضایت کند.
مدیران و مسئولان باید با حفظ حرمت و کرامت انسانی کارکنان و ارج نهادن به تلاش و ارتقای توانایی معلمان و شناخت نیازهای آنان،رفتار این قشر زحمتکش را با اهداف سازمان و نظام، همسو و هماهنگ کنند."