چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیل کنندگی ضریب سختی پذیری در رابطه پین بیعدالتی سازمانی
ادراک شده با ادراک استرس شغلی و قلدری سایبری میباشد. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و جامعه
آماری شامل کلیه کار کنان مناطق نوزده -گانه آموزش و پرورش تهران به تعداد ۰ نتفر که از میان آنان ۲۷۱
نفر به شیوه در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامههای ضریب سختی پذیری (لرنینگ.
۸ بیعدالتی توزیعی و رویهای تبهوف و مورمن (۱۹۹۳). بیعدالنی تعاملی مورمن (۱۹۹۱)» ادراک
استرس شغلی (جکس و اسپکتور, ۱۹۹۸) و قلدری سایبری (ساواجء ۲۰۱۲) بود. دادههای پژوهش از طریق
ررش ضریب ههیستگی پیرسون و روش تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تحلیل و یافته هانشان دادن که بین
تمام مولفههای ضریب سختی پذیری (کنترل» تسلط توانمندی و تحمل) با قلدری سایبری (ایمیل و آنلاین)
رابطه منفی معنادار وجود دارد. بین بیعدالتی سازمانی (توزیعی. رویهای و تعاملی) ادراک شده با ادراک
استرس شغلی (۰/۰۱ک۳5) و بیعدالتی تعاملی با قلدری سایبری (ایمیل)» (1۳5۰/۰۱) و بیعدالتی رویه ای
و تعاملی با قلدری سایبری (آنلاین)» (0۳> ۰/۰۵) رابطه مثبت معنادار وجود دارد. همجنین از میان مولفه های
ضریب سختی پذیری, تنها کنترل توانست رابطه بین بیعدالتی تعاملی ادراک شده با ادراک استرس شغلی
را تعدیل نماید و هیچکدام از مولفههای ضریب سختی پذیری نتوانستند رابطه بین بیعدالتی سازمانی ادراک
شده و قلدری سایبری (ایمیل و آنلاین) را تعدیل نمایند. بنابراین نتایج پژوهش حاضر بیانگر اثر تعدیلی
کنترل بر رابطه میان بیعدالتی تعامل ی ادراک شده و ادراک استرس شغلی در محیط کار میباشد که در فرایند
گزینش کارکنان باید مورد توجه قرارگیرد.
The aim of this study was to investigate the moderating role of hardness coefficient in the pin of organizational injustice
Perceived with the perception of job stress and cyber bullying. Descriptive research method - correlation and society
Statistics include all employees of Tehran's nineteen education districts with 0 persons, of which 271
People were selected by available means. Research tools include hardness coefficient questionnaires (Learning.
8 Distributive Injustice and the Practices of Tabhoff and Morman (1993). Morman Interactive Injustice (1991) »Perception
There was job stress (Jacks and Spector, 1998) and cyber bullying (Savage 2012). Research data through
Pearson's identity coefficient growth and hierarchical regression analysis method and the findings show that between
All components of hardness coefficient (control »empowerment and tolerance) with cyber bullying (email and online)
There is a significant negative relationship. Between perceived organizational injustice (distributive, procedural and interactive) with perception
Job stress (0.01K35) and interactive injustice with cyber bullying (email) "(1/1350) and procedural injustice
And interaction with cyber bullying (online) »(0.03> 03) There is a significant positive relationship. Also among the components
Hardness coefficient, only control could understand the relationship between perceived interactive injustice with perceived job stress
And none of the components of the hardness coefficient could perceive the relationship between organizational injustice
And modify cyber bullying (email and online). Therefore, the results of the present study indicate an adjustment effect
Control over the relationship between perceived interaction injustice and the perception of job stress in the workplace is a process
Staff selection should be considered.