Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر آگاه شدن از برند و تصویربرند بر تبلیغات شفاهی (دهان به دهان) و تعهد در صنایع غذایی مقاله

نویسنده:

چکیده:

در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ آﮔﺎه ﺷﺪن از ﺑﺮﻧﺪ و ﺗﺼﻮﯾﺮﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ )دﻫﺎن ﺑﻪ دﻫﺎن( و ﺗﻌﻬﺪ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯿﭙﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. روش ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و از ﻧﻮع ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. ﺗﻌﺪاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده 450 ﻧﻔﺮ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯽ ﺷﻬﺮﺻﻨﻌﺘﯽ ﮐﺎوه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد 207 ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻓﺮﻣﻮل ﮐﻮﮐﺮان اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ. روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی، ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﺳﺎده ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ﻣﯿﺪاﻧﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰار ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺟﻤﻊآوری ﺷﺪهاﻧﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺤﻠﯿﻞ آﻣﺎری از دو دﺳﺘﻪ ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه و دادهﻫﺎ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻧﺮماﻓﺰار اس ﭘﯽ اس اس و ﺑﺎ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﯾﺎﻓﺘﻪ و ﻧﺮم اﻓﺰار ﭘﯽ ال اس ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺷﺪﻧﺪ. ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ آﮔﺎه ﺷﺪن از ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ )دﻫﺎن ﺑﻪ دﻫﺎن( )0. 086(، ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ)دﻫﺎن ﺑﻪ دﻫﺎن( )0. 782(، آﮔﺎﻫﯽ از ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﻌﻬﺪ )0. 782( و ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان )0. 347( اﺛﺮﮔﺬاری ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداری دارﻧﺪ و و ﻟﺬا ﻓﺮﺿﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺷﺪهاﻧﺪ.

کلیدواژه ها:

تعهد برند ، ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧﺪ ، اﮔﺎه ﺷﺪن از ﺑﺮﻧﺪ ، ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ ، ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯽ


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

تحتاج دخول لعرض محتوى المقالة. إذا لم تكن عضوًا ، فتابع من الجزء الاشتراک.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You need Sign in to view the content of the article. If you are not a member, proceed from part Membership.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.