چکیده:
در این تحقیق به تدوین استراتژیهای تبلیغات در ارتباط با صادرات پستهی استان کرمان با استفاده از روشSWOT پرداخته شده است. اهداف تحقیق حاضر شامل تعیین مهمترین نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای پیش روی تبلیغات پستهی صادراتی استان کرمان و پیشنهاد استراتژی مناسب است. ابتدا با توجه به بررسیهای صورت گرفته روی محیط داخلی و محیط خارجی تبلیغات پستهی صادراتی استان کرمان، فهرستی از نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها مورد شناسایی قرار گرفت، و پس از نظرخواهی از دستاندرکاران امر (صادرکنندگان پستهی استان کرمان) با استفاده از پرسشنامه، از آزمون آماری t یک متغیره برای تایید یا رد نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها استفاده گردید. سپس با وزندهی به هر کدام از این عوامل تایید شده بر اساس طیف لیکرت و محاسبهی مجموع وزنها، میانگین وزنها و در نهایت بعد از محاسبهی وزن نسبی، اولویتها مشخص شد و در نهایت برای برطرف کردن یا تقلیل نقاط ضعف و تهدیدها و تقویت و بهبود نقاط قوت و فرصتهای موجود تبلیغات در ارتباط با صادرات پستهی استان کرمان، با استفاده از روش تحلیلی SWOT استراتژیهای مناسبی ارایه گردید.
The main objectives of this study is determining the most important advertisementstrengths, weaknesses, opportunities and threatsof Kerman pistachio export and proposing appropriate strategies. At first, according to the evaluations done on interior and exterior environment of exporting pistachio advertisement of Kerman province, a list of strong and weak points, opportunities and threats was observed. After doing a survey by means of questionnaire from authorities (pistachio exporters of Kerman province), the t-test was applied to confirm or deny strong and weak points, opportunities and threats. Then, priorities were clarified by weighing each of the confirmed above mentioned factors through Likret spectrum and estimating the total weights, average weights and finally approximate weight. Eventually appropriate strategies were submitted to eliminate or to lessen the weak points, threats and improve and strengthen the strong points and available advertisement opportunities in accordance with Kerman province pistachio export, using SWOT analytical method.
خلاصه ماشینی:
سپس با وزن دهی به هر کدام از این عوامل تایید شده بر اساس طیف لیکرت و محاسبه ی مجموع وزن ها، میانگین وزن ها و در نهایت بعد از محاسبه ی وزن نسبی ، اولویت ها مشخص شد و در نهایت برای برطرف کردن یا تقلیل نقاط ضعف و تهدیدها و تقویت و بهبود نقاط قوت و فرصت های موجود تبلیغات در ارتباط با صادرات پسته ی استان کرمان ، با استفاده از روش تحلیلی SWOT استراتژی های مناسبی ارایه گردید.
سپس با وزن دهی به هر کدام از این عوامل تایید شده بر اساس طیف لیکرت مطابق جدول (١) و محاسبه ی مجموع وزن ها (جمع امتیازات گزینه های سوال مورد نظر)، میانگین وزن ها (جمع امتیازات گزینه های سوال مورد نظر تقسیم بر تعداد پاسخ دهندگان به سوال مورد نظر) و در نهایت بعد از محاسبه ی وزن نسبی (مجموع وزن ها تقسیم بر تعداد افرادی که به سوال پاسخ داده اند) ( ضریب ٥ به منظور حداکثر ممکن وزن ها است )، اولویت ها مشخص شدند و در نهایت برای برطرف کردن یا تقلیل نقاط ضعف و تهدیدها و تقویت و بهبود نقاط قوت و فرصت های موجود تبلیغات در ارتباط با صادرات پسته ی استان کرمان با استفاده از روش تحلیلی SWOT استراتژی های مناسبی ارایه شد.