Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی رابطه ی اعتماد اجتماعی و سطح پاسخگویی با میزان رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های ورزشی مقاله

نویسنده:

چکیده:

هدف از پژوهش بررسی رابطه بین اعتماد اجتماعی و سطح پاسخگویی با میزان رضایتمندی و وفاداری مشتریان منتخبی از باشگاه های ورزشی بانوان بود. جامعه آماری تحقیق عبارت است آزء زنان فعال در باشگاه های ورزشی شهر مشهد، که تعداد کل آنها حدود ۸۵۰ نفر می باشد. از این ۸۵۰ نفر ۲۶۵ نفر به عنوان حجم نمونه بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع توصیفی -- تحلیلی بود و ابزار مورد اندازه گیری سه پرسشنامه که مربوط به منظور جمع آوری داده ها از وفاداری (راندل تیل، ۲۰۰۵ پرسشنامه استاندارد سنجش سطح رضایتمندی چین لیو (۲۰۰۸ پرسشنامه سنجش پاسخگویی (بوونز ۲۰۰۵) استفاده شد. پایایی هر پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب ۰/۸۳، ۰/۸۵، ۰/۸۵، ۰/۷۹ به دست آمد. جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی و آمار (میانگین) و پراکندگی (انحراف معیار) و در بخش آمار استتباطی از آزمون های کولوموگروف-اسمیرتف و آزمون های همبستگی پیرسون و نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج برگرفته از یافته های استنباطی بیان می کند که بین اعتماد اجتماعی با سطح رضایتمندی مشتریان ۰/682 و مقدار احتمال مربوط به سطح معنی داری برابر 0/001 می باشد که از 0/05 کمتر است که نشان دهنده این است که بین آنها رابطه معناداری وجود دارد.

The aim of this study was to investigate the relationship between social trust and the level of responsiveness to customer satisfaction and loyalty selection of women's sports clubs. The population of the study, women in sports clubs Mashhad City, the total number of about 850 people. Of these 850 people, 265 of whom were selected as the sample size based on Morgan table. In order to collect data from questionnaires general questions, social trust Safarinia & Noble (2011) and loyalty questionnaire (Randl oil, 2005), a standard questionnaire to measure the satisfaction level of China Liu (2008), questionnaire responses (Bov n z 2005) used. The validity of the questionnaire was determined using the comments masters of sports management. Communication skills questionnaire reliability using Cronbach's alpha, respectively, 0/83, 0/85, 0/85, 0 /79, respectively. To analyze the data in this study, both descriptive and inferential statistics were used. In cross section, the central frequency distribution tables and indexes (mean) and dispersion (standard deviation) and inferential statistics department Smirnov test, Pearson correlation test - Spss software is used. The results show that the age of the sample under study, including 44.9% of those between 18 and 25 years, 21.1 percent of people aged 26 to 33 years, 23 0. percent of people aged 34 to 41 years, 8.3 percent of people between 42 and 50 years and 2.6 percent of people over 50 years . The results derived from analytical results indicated that customer satisfaction with the level of social trust 0/529 to 0/001 is the likelihood of significant level, between social trust and customer loyalty with 0/682 and the possibility of 0/001 is the significance level, which is less than 0/05, indicating that there is a significant relationship between them.

کلیدواژه ها:

رضایتمندی ، اعتماد اجتماعی ، وفاداری ، سطح پاسخگویی

The level of accountability ، Satisfaction ، Loyalty ، social trust


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

تحتاج دخول لعرض محتوى المقالة. إذا لم تكن عضوًا ، فتابع من الجزء الاشتراک.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You need Sign in to view the content of the article. If you are not a member, proceed from part Membership.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.