چکیده:
در سراسر جهان، میلیونها کارآفرین اجتماعی وجود دارند که با نوآوریهای اجتماعی بالقوه شناخته میشوند. نگاهی دقیق به موانع اصلی پیش روی نوآوران اجتماعی و مهارتهای رهبری لازم برای غلبه بر این موانع در ارتقای حوزهی نوآوری اجتماعی نقش مهمی دارد. هدف این مقاله آن است که از طریق کاوش دقیق چرخهی حیات نوآوری اجتماعی، ایفای چنین نقشی را پیشنهاد کند. در این پژوهش، ابتدا با روش تحلیل مضمون و پس از مرور ادبیات پژوهش، مدل چهار مرحله ای چرخه حیات نوآوری اجتماعی رصد شد. سپس جهت تکمیل، تعدیل و آزمون نتایج، از تکنیک دلفی مثلثی فازی استفاده شد که در نهایت، از مجموع گزارهها، پنج مرحله شناسایی مشکل، مدل کسب و کار، تغییر مقیاس عمودی و متداولسازی و متغیر همه جانبه مهارتهای رهبری مورد تایید نهایی قرار گرفت. سپس با توجه به ادبیات پژوهش،شبکه مضامین وآراء خبرگان، عوامل و مدل تشریح و پیشنهادهایی ارایه شده است.
There are millions of social entrepreneurs known to be potentially social innovations in around the world. A careful look at the major obstacles faced by social innovators and leadership skills necessary to overcome these barriers is to play an important role in promoting the field of social innovation. The purpose of this paper is to propose such a role by exploring the exact cycle of social innovation life. In this research, a four stage model of social innovation life cycle was observed through the method of thematic analysis and after reviewing the literature of the research. Then, Fuzzy triangular Delphi technique was used to complete, modify and test the results. Of the sum of propositions, five stages of problem identification, business model, vertical and vertical change, and a comprehensive variable of leadership skills were finalized. Then, according to the research literature, the content network and experts, factors and model of explanation and suggestions are presented.
خلاصه ماشینی:
سپس جهت تکميل ، تعديل و آزمون نتايج ، از تکنيک دلفي مثلثي فازي استفاده شــد که در نهايت ، از مجموع گزاره ها، پنج مرحله شناســايي مشــکل ، مدل کسب وکار، تغيير مقياس عمودي و متداول ســازي و متغير همه جانبه مهارت هاي رهبري مورد تأييد نهايي قرار گرفت .
Pathways to scale و تعداد زيادي از ســرمايه گذاران در آن سرمايه گذاري مي کنند؛ (٤) «اکوسيستم عوامل تغيير» زماني روي مي دهد که حد خوداتکايي ١ و شــراکت ها، بازارها يا اصول فرهنگي جديد را ايجاد مي کنند؛ و(٥) «اقتصاد» که متضمن متداول ســازي براي رسيدن به وضعيت پايدارتر است (اشميت ، ١٣٩٤؛ بولاي و همکاران ، ١٣٩٣؛ جاکوبز، ١٣٩٤).
- Eggers JH, Leahy KT, Churchill NC (1994) Stages of small business growth revis- ited: insights into growth path and leadership/management skills in low- and high- growth companies.
- Guclu AJ, Dees G, Anderson BB (2002) The process of social entrepreneurship: cre ating opportunities worthy of serious pursuit.
- Kuratko DF, Hodgetts RM (2007) Entrepreneurship: theory, process, practice, 7th edn.
Stanford Soc Innov Rev 8(3):38–43 - Murray R, Caulier-Grice J, Mulgan G (2010) The open book of social innovation.
- Nicholls A (2006) Social entrepreneurship, new models of sustainable social change.
- Santos FM (2012) A positive theory of social entrepreneurship.
- Scott M, Bruce R (1987) Five stages of growth in small business.
- Timmons JA, Spinelli S (2003) New venture creation: entrepreneurship for the 21st century, 6th edn.