چکیده:
پژوهش پیش رو تلاشی است به شیوه توصیفی درجهت یافتن شیوهای مناسب در راستای امر تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها در دوران همه گیری کرونا (COV 19) به همین منظور پس از بررسی فرصتها و چالشهای تدریس فضای سایبر در ایام شیوع ویروس کرونا و وجود ریسک بالای ابتلا به این ویروس در شرایط صرف حضوری؛ به نظر میرسد که آموزش ترکیبی «آموزهای از آموزش حضوری و آموزش در فضای مجازی» در شرایط خاص کرونایی، اتخاذ یادگیری ترکیبی با داشتن مزیتهای هر دو رویکرد آموزش (سنتی و الکترونیکی) یک رویکرد موثر برای افزایش اثربخشی یادگیری، سهولت دسترسی به مواد آموزشی باشد. همچنین به دلیل ارائه فرصتهای مختلف بهمنظور یادگیری، موجب آن میشود که در کنار افزایش جذابیت آموزش، به تفاوتهای فردی فراگیران نیز به طور مناسبی توجه شود، زیرا همه افراد به یک شیوه یاد نمیگیرند و به همین دلیل استفاده از روشهای مختلف برای آموزش ضروری به نظر میرسد.
خلاصه ماشینی:
اتخاذ روش آموزش مطلوب در دوران همه گیری کرونا (تاریخ دریافت 15/06/1399، تاریخ تصویب 12/02/1400) زکیه عالیخانی دانشجوی کارشناسی مشاوره دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه غلامرضا عالیخانی کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا چکیده پژوهش پیش رو تلاشی است به شیوه توصیفی درجهت یافتن شیوهای مناسب در راستای امر تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها در دوران همه گیری کرونا (COV 19) به همین منظور پس از بررسي فرصتها و چالشهای تدريس فضاي سایبر در ايام شيوع ويروس كرونا و وجود ریسک بالای ابتلا به این ویروس در شرایط صرف حضوری؛ به نظر میرسد که آموزش ترکیبی «آموزهای از آموزش حضوری و آموزش در فضای مجازی» در شرایط خاص کرونایی، اتخاذ یادگیری ترکیبی با داشتن مزیتهای هر دو رویکرد آموزش (سنتی و الکترونیکی) یک رویکرد مؤثر برای افزایش اثربخشی یادگیری، سهولت دسترسی به مواد آموزشی باشد.
حال تلاش نگارندگان پژوهش حاضر برآن است پاسخ به این مسئله است که در شرایط کرونا در مدارس و دانشگاه های تمام دنیا این سوال مطرح است که چه طور می توان آموزش و پرورشی مناسب با توجه به اهداف آموزش وپرورش دوران کرونایی و نیازهای آموزشی دوران کرونایی تدوین کرد؟ بند اول: پیشینه تحقیق (فرید، 1397) در تحقيقي تحت عنوان «بررسي ابعاد تربيتي فضاي مجازي»، بيان داشته كه فضاي مجازي علاوه بر آنكه آثار مثبت فراواني بر فرآيند آموزش هر كشور دارد، پيامدهاي زيان باري نيز ميتواند در اين عرصه بر پيكره نظام آموزشي داشته باشد؛ از جمله اينكه بر تعليم و تربيت اسلامي آثار منفي مي تواند بگذارد.