چکیده:
کسب و کارها مدام در حال تغییر میباشند و تغییرات نیز بگونهای گسترده و غیرقابل پیشبینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایهگذاری مدلهای جدیدی میباشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا حضور خود را تثبیت نماید. در این مطالعه، محقق الگویی بر مبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانکها را طراحی و روش تحقیق بصورت تلفیقی انجام شده است. در مرحله کمی الگوی مفهومی پیشنهادی اولیه مبتنی بر متغیرهای علی بالغ بر 23 متغیر مشتمل بر موضوع کوبانکینگ و در شش بعد و 16 مولفه طراحی گردید. در مرحله دوم(کمی) پرسشنامه ای مشتمل بر 67 سوال طراحی،که روایی آن از طریق خبرگان بانکی و دانشگاهی و پایایی آن نیز با استفاده از نرم-افزار معادلات ساختاری با میانگین 75% مورد تایید قرار گرفت. همچنین روابط بین متغیرها با استفاده از روش معادلات ساختاری در دو بخش شامل برازش مدل (بررسی مدلهای اندازهگیری- بررسی مدل ساختاری و مدل کلی) و نیز آزمون فرضیهها انجام و مدل نهایی تحقیق پس از حذف 6 متغیر در قالب (یک مفهوم- شش بعد و ده مولفه) تدوین گردید.
Businesses are constantly changing, and changes are so vast and unpredictable that every day we see or integrate businesses based on new models, the banking system is no exception. To prevent failure, adapt itself to existing models to consolidate its presence. In this research, the researcher attempts to design a model based on the principles of collaborative marketing when merging between banks. That is, at the quantitative stage of the initial conceptual model based on mature causal variables b 23 variables including cobanking's topic and six dimensions and 16 design components and then in the second (quantitative) questionnaire consisting of 67 design questions that its validity through academic experts and its reliability using structural equation software with mean 75 % Confirmed that the relationships between variables were analyzed using Structural Equation Method in two parts: Model fit analysis (Examination of measurement models - Structural model investigation and General model) and Testing hypotheses. The template (one concept - six dimensions and ten components) was developed.
خلاصه ماشینی:
در هنگام ادغام مسائل متعددي براي اين موسسات در حين ادغام و پس از آن به وجود ميآيد، که همواره منجر به بروز اختلافاتي ميگردد: * توسعه بازارها بعد از ادغام چگونه بايد باشد؟ * عدم وفاي به عهد هر يک از طرفين در تعهدات آنها به مشتريان خود، بر روي سازمان جديد به وجود آمده يا شهرت برند سازمان ادغام پذيرنده داراي قدرت مالکيت بيشتر، چه تاثيري به همراه خواهد داشت ؟ * در ادغام ، ارزش و اعتبار برند بانک برتر دچار شبهه ميشود يا با ارزش آفريني بيشتر مواجه ميگردد؟ * آيا حاکميت شرکتي هر کدام از سازمان ها ميتواند مانع از ايجاد ادغام گردد؟ در اهميت و ضرورت انجام تحقيق ميتوان گفت که صنعت بانکداري از جمله کسب و کارهايي ميباشد، که در دوران اخير رشد متنابهي داشته است ، به طوريکه سهولت دسترسي به بانک ها نسبت به ساير اصناف ، در هر ناحيه اي از يک محيط شهري بيشتر شده است و اين نيز به واسطه تحقيقات بسياري ميباشد که در زمينه در دسترس بودن شعب بانک ها در مورد آن انجام شده است ، اما چرا ميبايست اين تعداد بسيار شعب اين صنعت در يک اجتماع انساني وجود داشته باشد، در حاليکه در بانکداري نوين ، مرزها از بين رفته است .