چکیده:
استفاده از تنآوا بهعنوان یک ابزار تکنولوژی سیار برای کمک به فرایند یاددهی- یادگیری میتواند بسیار مؤثر باشد لذا هدف پژوهش بررسی نقش استفاده از تنآوا برخودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید و مدرسان زبان انگلیسی میباشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل دبیران زبان انگلیسی مقطع دبیرستان استان اصفهان میباشد که با روش نمونهگیری تصادفی تعداد 200 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محققساخته بود. دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی توسط نرمافزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادکه بین نقش، نوع و میزان استفاده از تنآوا برخودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری زبان انگلیسی در رابطه معناداری وجود دارد. (P≤0/05) همچنین بین نوع و میزان استفاده از تنآوا بر خودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری توانشهای چهارگانه زبان انگلیسی (خواندن- نوشتن- شنیدن و گفتن) رابطه معناداری وجود دارد. (p≤0/05) بر اساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت از امکانات و نقشهای تنآوا در جهت بهبود فرایند درسی و بالا بردن کیفیت یادگیری زبان انگلیسی میتوان استفاده کرد.
Using a mobile phone as a technology tool mobile to help teaching- learning process can be very effective. The purpose of this study to investigated role of usage mobile phone on learnerschr('39') academic Self-efficiency in learning English from the perspective of professors and teachers of the English language. This study was a descriptive survey .The population was consists of high school English language teachers in Isfahan city that 200 selected through random sampling method. The questioner was used for gathering information by made with researchers. Data was analyzed in both descriptive and inferential level by SPSS software. The results showed that there was a significant relationship between role, type and amount of mobile phone on studentschr('39') academic Self-efficiency in English learning (p≤0/05) also, there was a significant relationship between amount and type of usage mobile phone to studentschr('39') academic self-efficiency in four english language skills (reading ,writing, listening and speaking) learning. (P≤0/05). Based on our findings, we can conclude the features and functions of mobile phones to improve the educational process and enhance the quality of learning in English courses can be used.