چکیده:
هدف از انجام این پژوهش این است که ، امروزه ابزارها و رسانه های سنتی از جمله روزنامه ها ، مجلات ، رادیو ، تلویزیون و بیلبردها با روش های قدیمی به تنهایی جهت ارائه پیام های تبلیغاتی ، جذابیت زیادی برای مخاطبان ایجاد نمی کنند . لذا شناسایی مولفه ها و عوامل تاثیرگذار بر مدل همگرایی رسانه ها در شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی ضرورتی دوچندان دارد . روش تحقیق این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع اکتشافی است، برای پاسخ به سوالات تحقیق از روش (آمیخته ) کمی و کیفی استفاده شده است . روش جمع آوری داده های کیفی بصورت دلفی و با استفاده از مصاحبه عمقی ؛ روش جمع آوری داده های کمی با استفاده از ابزار پرسشنامه می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها؛ از نظریه پردازی داده بنیاد با استفاده از کدگذاری باز ، کدگذاری محوری وکدگذاری گزینشی استفاده شده است. روایی پرسشنامه بوسیله خبرگان تایید و پایایی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت . نتایج کلی تحقیق حاکی از آن است که؛ روابط مثبت و معنادار بودن متغییرهای تحقیق، نشان می دهد که از میان چهار بعد مدل همگرایی رسانه ها یعنی ابزارهای رسانه ، بستر توزیع ، صنایع رسانه و اولویت رسانه ها ، بعد ابزارهای رسانه ها از اولویت بالایی در مدل همگرایی رسانه ها جهت ارائه پیام های تبلیغاتی با رویکرد جذب مخاطب را دارد.
The purpose of this study is that, today, traditional tools and media such as newspapers, magazines, radio, television and billboards with the old methods alone to deliver advertising messages, do not create much appeal to the audience. Therefore, identifying the components and factors affecting the media convergence model in the way of presenting advertising messages is doubly necessary. The research method of this research is applied and exploratory in terms of purpose. To answer the research questions, both quantitative and qualitative methods have been used. Delphi qualitative data collection method using in-depth interviews; The method of collecting quantitative data is using a questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and the reliability of the questionnaire was confirmed by calculating Cronbach's alpha. In order to understand the underlying variables of the research model, the "factor analysis" method has been used. To analyze the data and answer the research questions, SPSS and Smart PLS2 exploratory factor analysis (EFA) software have been used. The general results of the research indicate that; The positive relationships and significance of the research variables show that among the four dimensions of the media convergence model, namely media tools, distribution platform, media industries and media priority, the media tools dimension is a high priority in the media convergence model to deliver messages. It has advertisements with the approach of attracting the audience
خلاصه ماشینی:
سال نهم / پاییز ١٣٩٩ ارائه الگوی همگرایی رسانه ها در شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی با رویکرد جذب مخاطب بر مبنای نظریه پردازی داده بنیاد 1 ارسلان خانزاده 2 بهرام علیشیری 3 علیرضا ابراهیم پور 4 فیروز دیندار فرکوش 5 سید محسن بنی هاشمی DOR: 20.
شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی یعنی جستجو، تمایل ، اقدام ، دوست داشتن یا نداشتن ، عشق یا تنفر و تسهیم کردن با دیگران جهت ایجاد برانگیختگی مخاطبان با اطلاعات را دارد که درنهایت به درگیری ذهنی بیشتر مخاطبان برای فرایندهای تصمیم گیری در مورد یک محصول یا خدمات ارائه شده است (٨٥-٢٠١٢٧٣,Wijaya).
شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی یعنی جستجو، تمایل ، اقدام ، دوست داشتن یا نداشتن ، عشق یا تنفر و تسهیم کردن با دیگران جهت ایجاد برانگیختگی مخاطبان با اطلاعات را دارد که درنهایت به درگیری ذهنی بیشتر مخاطبان جهت فرایندهای تصمیم گیری در مورد یک محصول یا خدمات ارائه شده است (عقیلی، ١٣٨٦).
نتایج این پژوهش میتواند با شناسایی عوامل مؤثر بر مدل همگرایی رسانه ها بر تغییر در شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی و برنامه ریزیهای مدیران شرکت های تبلیغاتی در جهت بهبود در فرایند ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1 Juan, Pablo 2 Monroe E, Price; Manuel, Puppis جذب مخاطب با استفاده از شیوه های جدید ارائه پیام های تبلیغاتی که منجر به وفاداری بیشتر مخاطبان میشود، کمک شایانی کرده باشد.
در این پژوهش سه راهبرد اساسی همگرایی ابزارهای رسانه ، صنایع رسانه و بستر توزیع در شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی برای جذب مخاطبان وفادار و دائمی ارائه شده است .