چکیده:
بهعنوان معلم زبان، توانمندسازی دانشآموزان در زمینههای متفاوت، یکی از هدفهای اصلی من است. بهویژه پرورش دانشآموزی که بتواند نیازهای آموزشی خود را برآورده کند، یکی از مهمترین هدفهای هر معلمی است. مهارت خواندن و درک مطلب در همه زمینهها و جنبههای آموزش یا حتی زندگی، نقش مهمی دارد. خواندن و درکمطلب هدایتشده و یا ساختارمند بخش مهمی از یادگیری این مهارت محسوب میشود. یکی از دلایل انتخاب آموزش مهارت خواندن و درک مطلب بهصورت هدایتشده، این است که میتوان سطوح متفاوتی از متن را برای زبانآموزان مبتدی و در گروههای همگن در نظر گرفت. زبانآموزان یاد میگیرند چگونه ایده اصلی متن را بفهمند، سوالهای استنباطی را پاسخ دهند، و معنی کلمههای جدید را درک کنند. دانش خواندن و درک مطلب باید شامل تجربیات معتبر ادبیاتی همراه با آموزش راهبردهای عملی خواندن باشد. بدین معنا که در آموزش هدایتشده برای کسب مهارت خواندن، از انواع متنهای غیرداستانی و داستانی استفاده شود. ارزشیابی بخشی جداییناپذیر از آموزش است که برای اطلاعرسانی در آموزش، بهصورت حضوری یا مجازی و از راه دور از آن استفاده میشود. اولین قدم در اجرای دستورالعمل خوب خواندن، تعیین عملکرد پایه دانشآموزان است. دانشآموزان با سابقهها و مهارتهای متنوعی وارد کلاس میشوند. برخی از آنها ممکن است نیاز ویژهای به بررسی مهارتهای اساسی خواندن داشته باشند. در حالی که دانشآموزان دیگر ممکن است بر محتوایی که معلم قصد پوشش آنها را دارد، تسلط داشته باشند. با توجه به این سطوح متفاوت طراحی دستورالعمل تدریس برای تامین نیازهای فردی هر دانشآموز ضروری است. نیازهای فردی را میتوان با ارزیابی اولیه و مداوم خواندن تعیین کرد. این ارزیابیها اطلاعات لازم را برای تدریس درسهای مناسب و بهبود آموزش برای همه دانشآموزان در اختیار معلمان قرار میدهد. در این مقاله، سه نوع متفاوت از ارزیابی خواندن هدایتشده مجازی، شامل ارزیابی کلمات پرکاربرد، ارزیابی خود کلمه، و ارزیابی کلی مهارت خواندن مورد بحث قرار میگیرد. هر یک از آنها همراه با نحوه استفاده از آنها برای ارزیابی تواناییها و مهارتهای خواندن دانشآموزان بهطور مجازی، توضیح داده شده است.
As a language teacher, one of my definitive goals is to empower my students in many ways.
Specifically, I want them to become lifelong learners and to fulfill their final educational goals.
Reading is woven into all fields and facets of education or even life. Guided reading is a vital part
of developing this skill. I am interested in guided reading learning and assessment because it is
an opportunity to provide young learners with different levels of passages even in homogeneous
groups. They learn how to comprehend the main idea, ask inferential questions and decoding new
words and fluency. Literacy should include authentic literature experiences along with teaching
practical reading strategies. This means using a variety of nonfiction and fiction text selections.
Assessment is an integral part of education used to inform instruction, either in-person or virtually
and remotely. The first step in implementing good reading instruction is to determine student baseline
performance. Students enter the classroom with diverse backgrounds and skills in literacy. Some
students may enter the classroom with special needs that require review of basic skills in reading,
while other students may have mastered the content a teacher intends to cover. Due to these
various student levels, it is necessary to design literacy instruction to meet the individual needs of
each student. Individual needs can be determined by initial and ongoing reading assessments.
These assessments provide teachers with the information needed to develop appropriate lessons
and improve instruction for all students. In this paper, three different types of virtual guided reading
assessment, namely a sight word assessment, a word knowledge assessment, and an overall
reading inventory assessment were discussed. Each of them is explained along with the way they
were employed to assess students’ reading abilities and skills virtually.