چکیده:
امروزه تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان بوجود آورده است. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشنهای موبایل، رسانههای اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیلگری داده، هوش مصنوعی و بلاکچین از مهمترین انواع فناوریهای دیجیتال هستند. تحول دیجیتال به معنی استفاده تزیینی و مدگرایانه از فناوریها نیست، بلکه زمانی میتوانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوریها، مدلهای کسبوکار، تجربههای ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی) و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند و منجبر به محبوبیت بیشتر شرکت ها نزد مشتریان گردد. مفهوم تحول دیجیتال، مفهوم جدید در عرصه کسب و کار محسوب می شود. با این حال پژوهش هایی که به طور خاص به موضوع تحول دیجیتال پرداخته اند، اندک است. به همین جهت در این تحقیق به بررسی تاثیر تحول دیجیتال بر جذابیت برند شرکت ها پرداختیم.
Today, digital transformation has dramatically changed the performance of an organization. IoT, cloud computing, mobile applications, social media, virtual reality and augmented reality, data analytics, artificial intelligence and blockchain are some of the most important types of digital technologies. Digital transformation does not mean the decorative and fashionable use of technology, but we can claim digital transformation when these technologies, business models, stakeholder experiences (such as customers and employees at the organizational level) and our operational processes are upside down. And lead to more popularity of companies with customers. The concept of digital transformation is a new concept in the field of business. However, there are few studies that specifically address the issue of digital transformation. Therefore, in this study, we examined the impact of digital transformation on the brand attractiveness of companies.
خلاصه ماشینی:
تحول دیجیتال به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری ها نیست ، بلکه زمانی می توانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوری ها، مدل های کسب وکار، تجربه های ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی ) و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند و منجبر به محبوبیت بیشتر شرکت ها نزد مشتریان گردد.
برای ارایه تسهیلات به اشخاصی که از فضای مجازی برای کسب در آمد استفاده می کنند توسعه روزافزون فناوری ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بیش از پیش رایانه های شخصی و شبکه جهانی اینترنت در زندگی جهانیان موجب شده تا سازمانها (شرکت ها خصوصی و نهادهای دولتی ) کانال های الکترونیک و شبکه های دیجیتالی را ابزاری مناسب برای ارایه خدمات موثرتر به مشتریان در نظر بگیرند شرکت ها و دولت ها تلاش کردند تا با بهره گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات فرآیندهای خدمت رسانی را تسریع و تسهیل نمایند و از این طریق بیش از گذشته انتظارات و نیازهای مشتریان را برآورده سازند (بلوچ ،١٣٩٦).
تحول دیجیتال تحول دیجیتال مجموعه ای از تغییرات و تحولات عمیق سازمان ها و کسب و کارها؛ در حوزه فعالیت ها، فرآیندها، توانایی ها و مدل های کسب و کار است که به آنها اجازه می دهد از فرصت های ناشی از توسعه فناوری و تغییرات ناشی از آن استفاده کرده و در راستای استراتژی ها و اولویت های خود بهره بگیرند.
محمدی و همکاران (١٣٩٨) شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش کاربرد موبایل در خدمات الکترونیکی صنعت بیمه باتوجه به چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) و نظریۀ رفتار برنامه ریزی شده (TPB) و در نهایت ، ارزیابی و رتبه بندی این عوامل است .