چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تاثیر اعتماد سازمانی بر بهروزی سازمانی و وفاداری سازمانی معلمان مدارس
ابتدایی شهرستان دیر بوده است. جامعه آماری این پژوهش ۲۸۴ نفر از معلمان مدارس ابتدایی شهرستان دیر
بود که از میان آنها بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای ۱۶۵
نفر بهعنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. نوع این تحقیق از لحاظ هدف» کاربردی و از نظر نحوه
جمع آوری دادههاء توصیفی- پیمایشی بوده است. برای گرد آوری دادهها از پرسشنامههای اعتماد سازمانی
کاناواتاناچی و یو (۲۰۰۲)» بهروزی سازمانی میلیمن (۲۰۰۵) و وفاداری سازمانی ولز و همکاران (۲۰۱۱)
استفاده گردید. روایی محتوایی و صوری ابزارهای پژوهش با استفاده از ضرایب همبستگی هر سوال با نمره
کل مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی ابزارهای پژوهش با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ به ترتیب
۴ و ۰/۸۵ بدست آمد. دادهها با استفاده از روش آماری تحلیل رگرسیون و با استفاده از نرمافزار
۴ 5۳885 مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که اعتماد سازمانی بر بهروزی
سازمانی و وفاداری سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان دیر موثر است. همچنین اعتماد مبتنی بر
شناخت» اعتماد مبتنی بر تاثیر و اعتماد مبتنی بر تاثیر بر بهروزی سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان
دیر موثر است. از سویی اعتماد مبتنی بر شناخت» اعتماد مبتنی بر تاثیر و اعتماد مبتنی بر تاثیر بر وفاداری
سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان دیر موثر است.
خلاصه ماشینی:
کارشناس ارشد گروه برنامه ريزي درسي، واحد بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامي، بوشهر، ايران چکيده هدف اين پژوهش بررسي تاثير اعتماد سازماني بر بهروزي سازماني و وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير بوده است .
نتايج حاصل از تحقيق نشان داد که اعتماد سازماني بر بهروزي سازماني و وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
در همين راستا اين پژوهش به بررسي تاثير اعتماد سازماني بر بهروزي سازماني و وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير مي پردازد.
٤- نتيجه گيري و بحث در خصوص فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي: اعتماد سازماني بر بهروزي سازماني و وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه اول : اعتماد مبتني بر شناخت بر بهروزي سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه دوم : اعتماد مبتني بر تأثير بر بهروزي سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه سوم : گرايش به اعتماد بر بهروزي سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه چهارم : اعتماد مبتني بر شناخت بر وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه پنجم : اعتماد مبتني بر تأثير بر وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
فرضيه ششم : گرايش به اعتماد بر وفاداري سازماني معلمان مدارس ابتدايي شهرستان دير موثر است .
Impacts of cruise industry corporate social responsibility reputation on customers¶ loyalty: Mediating role of trust and identification.
The impact of corporate social responsibility on customer loyalty: The mediating role of corporate reputation, customer satisfaction, and trust.