چکیده:
سابقه و هدف: مدیریت که نقش محوری فعالیتهای آموزشی و تربیتی را در مدارس به عهده دارد در
دوره ابتدایی جایگاهش حساس تر و با اهمیت تر است. مدیرانی در این دوره موفق اند که بتوانند پاسخ
منطقی و مناسبی برای رویکردهای ارزشی و عقلانی و اجتماعی کودکان در مدارس ایجاد کنند. دوره
کودکی به واسطه روح مستعد و آماده فراگیر برای آموختن، زمینهای را ایجاد میکند که هر فعالیتی مانند
نقشی بر سنگ ماندگار باقی بماند.
مواد و روشها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به
پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن،
کتابخانهای است. بدین صورت که از منابع کتابخانهای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و... و آموختههای
محقق استفاده شده است.
یافتهها: از نظر این پژوهش برنامه درسی که به صورت رسمی و اداری تجویز شده است و بنابراین، لازم
الاجرا است. این برنامه ممکن است شامل فهرستی از اهداف قابل دستیابی، زیر مواد تفصیلی، چگونگی
ارزشیابی و موارد دیگر باشد. برنامه درسی مجازی اساس توسعه یادگیری مجازی است که این برنامه ابتدا
باید طراحی و تولید شود، سپس توسط معاونان با مهارت اجرا گردد و به طور مداوم مورد ارزشیابی قرار
گیرد.
نتیجهگیری: از مباحث ایراد شده نتیجه گرفته میشود که تحویل گرفتن روحهای مستعد دانش آموزان
در مدارس ابتدایی این فرصت طلایی را به معلمان و مدیران این مدارس میدهد تا بهترین بهره را برای
ظهور و تجلی ارزشها در کودکان بگیرند. جایگاه رشد اجتماعی در خصوصیات رفتاری قابل مشاهده
است. هر رفتاری برمبنای ارزشهای آموخته شده و شکل جسمانی خاص خود در کودک ظاهر میشود.
ورود کودک به دبستان آمیخته با رفتار خاصی است و این وظیفه مدرسه است که این رفتار را تعدیل یا
الگوسازی کند و از این طریق است که تطابق رفتارها با ارزشهای انسانی و الهی امکان پذیر میشود.
خلاصه ماشینی:
آموزش مجازي به توصيف شيوه بهره بري از فناوريهاي نوين اطلاعات و ارتباطات بمنظور ارائه آموزش و پرورش در دنياي ديجيتال و در سيستمهاي مبتني بر مرورگر ميپردازد [٤] با توسعه فناوريهاي ارتباطي جديد و نياز روزافزون آموزش در آموزش و پرورش به روش هاي نوين و همچنين آموزش هاي آنلاين در بستر آموزشهاي کلاسي، گونه اي جديد از آموزش از راه دور راه اندازي شد که به آن آموزش مجازي يا آموزشهاي آنلاين گفته ميشود [٥] برنامه درسي مجازي برنامه درسي مجازي اساس توسعه يادگيري مجازي است که اين برنامه ابتدا بايد طراحي و توليد شود، سپس توسط معاونان با مهارت اجرا گردد و به طور مداوم مورد ارزشيابي قرار گيرد.
تهيه سامانه مديريت يادگيري مناسب و تدارک سيستم پشتيباني هر زماني نيز براي بهبود کيفيت برنامه درسي مجازي بايد مد نظر قرار گيرد [٦] تعريف آموزش و پرورش دوره ابتدايي در جوامع بدوي، مجموعه ميراث فرهنگي بسيار اندک بوده و سطح دانش و مهارت ها آن چنان وسيع نبود، درنتيجه نيازي به نظام آموزشي منسجم با سبک برنامه خاص احساس نميشد.
بر اين اساس ، براي تلفيق قابليتهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات با برنامه درسي آموزش و پرورش و طراحي برنامه درسي مجازي بايد به اصولي همچون ؛ ملاحظه تفاوتهاي فردي، استفاده از منابع متنوع و چندگانه ، بسط تعامل بين يادگيرندگان و ياددهندگان ، استفاده مؤثر از ارائه هاي متنوع و بازنمايي ها، تأکيد بر يادگيري فعال و پشتيباني مستمر يادگيرندگان و ياددهندگان توجه کرد.