Skip to main content
فهرست مقالات

هنر هفتم در آستانه قرن بیست و یکم

نویسنده:

(3 صفحه - از 29 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : سینما، هنر، فیلم، فیلمسازی، کارگردانان، تبلیغات، هنر هفتم، وسیله، هندوستان، مردم

خلاصه ماشینی:

"با پایان گرفتن جنگ دوم جهانی، آمریکا با بزرگترین رقم تولید، سپس انگلستان و فرانسه در چهار چوب تبلیغات غیر مستقیم، دست به تولید فیلم‌های سینمایی زدند که مخاطب آنها کاملا در هیجانات قصه غرق می‌شد و نمی‌دانست که در زیر کدام تشعشع فکری واقع شده است!جدا از این مقوله، سینمای نئورئالیسم یا سبک واقع‌گرایی نو، جنبشی بود که از سال 1943 در ایتالیا پا گرفت و متأسفانه دیری نپایید، چون وقتی که در دهه 1950 سینماگران انگلیسی و ساتیاچیت رای از هندوستان و همچنین کارگردانان دیگری مثل:الیاکازان در آمریکا به همراه تونی ریچاردسون و کارل رایز به این شیوه روی آوردند، سینمای نئورئالیسم در موطن اصلی خود یعنی ایتالیا، رو به افول نهاد. درست است که سینمای ما از نظر کمی و کیفی مجبور است که روی پای خودش بایستد، و درست است که از نظر کمی تولید فیلم در سال گذشته رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد، اما از نظر کیفی و محتوا بزودی با مشکل تشابه موضوعات و بی‌نام و صنف بودن پرسناژها روبرو خواهیم شد!قوانین بایدها و نبایدها بطور سلیقه‌ای گاهی بطور لحظه‌ای، حتی بعد از تماشای فیلم و تائید آن، تغییر می‌کند و در ممیزی کسانی هم هستند که از پاپ کاتولیک‌تر شده‌اند!گمان نمی‌کنم تأثیر این نوع سینما در بلند مدت، بطور جدی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته باشد."

صفحه:
از 29 تا 31